söndag 5 december 2010

Varma modemåsten

8 kommentarer:

  1. God morgon omvärlden!
    Här kommer dagens rapport från sjukhuset i storstan:
    Allt är precis som vanligt :-)
    Läget är fortsatt stabilt.
    Sitter och tittar på Nyhetsmorgon på TV 4. Vilket jag aldrig brukar göra utanför sjukhusets väggar. Ett av reportagen har handlat om varma modemåsten i vinter.
    Det är väldigt komiskt att höra om :-) Tänk att människan är så lättpåverkad och fokuserad på att "vara inne".
    En av de nio måstena var väldigt extremt! Man ska tydligen dra på sig en vuxen sparkbyxa (!) nu för tiden!!! Hur snyggt är det?! Fast å andra sidan så har jag inte provat någon på väldigt många år- det kanske är superskönt och mysigt... En vuxen sparkbyxa och mina sjukhuskläder har många liknande egenskaper. Båda är stora, rymliga och utan en massa sömmar runt midjan. Borde kanske tipsa sjukhuset om att det är hög tid att byta ut dessa gamla rockar till moderna sparkbyxor ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att läget fortsätter vara stabilt! En januaribebis låter bra, det hejjar vi för! :)
    Haha... sparkbyxan hör jag ryktas om ändå hit, låter ju helt sjukt fult! Men bekvämt kanske det är!?
    Här är det oxå som vanligt, har träffats här i huset nu på förmiddagen. Vi gör ofta det nu på söndagarna istället för AG.
    Jag saknar dej här Ida och barnen saknar E & T (Björn saknar säkert M oxå... :)). Jack pratar om T lite titt som tätt, igår fick barnen varsitt godishalsband och då sa Jack "Är det T´s?" Ska bli roligt att träffa er och knodden i sommar! Det ser vi fram emot!
    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  3. Åh, kära vänner!
    Det ska verkligen bli grymt kul att ses till sommaren!!!
    Och vem vet, kanske har jag köpt mig en egen sparkdräkt (de kostar bara en tusenlapp!) och kommer springande på Arlanda för att ge dig en lååång mjuk pyjamas-kram...

    SvaraRadera
  4. Hej I skönt att höra att allt är som vanligt.Här ochså, J slår in paket, S kokar palt,Jag har ont i en tand tur att det är måndag imorgon då blir det en tur till tandläkaren igen.Ha en bra andra advent hälsa M. Kramar från moster.

    SvaraRadera
  5. Hej igen, glömde säga att när jag var ung,var det oxå modernt med sparkdräkt overoll jag hade en i röd plysch o en i bomull knallorange allt kommer nog igen hej så länge moster.

    SvaraRadera
  6. Vem vet kanske vi alla går runt i sparkdräkt i sommar.....hemska tanke :o)!!
    Stabilt, det gillar vi mycket :o)...och skulle du vara kvar U-a i början av januari kan du räkna med besök! Antar att ni inte tar en tur till Happis och IKEA innan dess..

    SvaraRadera
  7. Det mötet skulle inte glömmas i första taget! :) Ser fram emot det!!!

    SvaraRadera
  8. Så kul och samtidigt så vemodigt att ses och säga adjö idag. Speciellt eftersom jag inte kunnat hälsa på dig tidigare.

    SvaraRadera