lördag 11 december 2010

Semlor!!!

5 kommentarer:

  1. Nu blommar löken, som min mormor skulle ha sagt.
    Idag gav barnmorskan mig dispans ang besöksförbudet!
    Moster kom hit och hämtade upp mig i en rullstol. Sen bar det iväg till cafeterian... Där plockade hon fram en vit picknick korg, rödrutig duk, rödrutiga servetter med hjärtan på, röda kaffekoppar, vit kaffetermos och flera sorters fika! Bland annat hade hon bakat saffrans semlor och då smälte mitt hjärta :-)
    En sådan mysig fikastund går klockan i rekordfart och snart kan jag lämna ytterliggare en dag bakom mig :-)

    SvaraRadera
  2. Nämen en sån fantastisk moster du har Ida! Så härligt med lite lyx i din vardag! Det behöver du! Du är så duktig som kämpar på och håller modet uppe! Tänk vilken belöning som kommer sen! :)
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Å så kul att det händer nått så klockan går lite fortare ibland. Härlig moster, guld värd.... Fortsätt kämpa på. Många kramar Marran

    SvaraRadera
  4. Jag vet, min moster är härlig!

    Ikväll när jag kom till köket för att äta kvällsmat så satt där 4 mammor, 4 pappor och fyra färska bäbisar.
    Snabbt räknade jag ut att det var ett lysande tillfälle att känna sig extra ensam... Men det sköna var att den känslan aldrig fick sitt grepp om mig. Istället gick jag mycket nöjd fram till kylskåpet och plockade fram den sista semlan från moster! Väldigt högtidligt passerade jag sedan alla söta familjer, höll fatet högt i skyn och stängde in mig på rummet...

    SvaraRadera