måndag 6 december 2010

V. 28

17 kommentarer:

  1. Tänka sig, nu har den här dagen kommit :-)
    Knodden är 28 fulla veckor! Och om allt går enligt planen så borde jag få flyga upp till Sunderbyns sjukhus i Luleå idag... Jag är redan på personalen och vill att de ska kolla hur det blir. Orkar inte vänta en dag till på att få komma iväg. Längtan efter mina två flickor är större än vad jag kan skriva i ord...
    Två ofrivilliga veckor utan mina barn...
    Fantiserar om hur det ska bli när vi ses. Är alldeles pirrig och ivrig i kroppen. Sen inser jag att vårt möte också kommer att bli slitsamt. Mötet kommer att bli kort och sen åker både flickorna och min M hem till vår lägenhet utan mig. Jag blir kvar på sjukhuset lääänge till...

    SvaraRadera
  2. Ja, men du är stark. Det gör nog gott om ni bara får träffas en lite stund, bara får känna och klämma på varandra lite grann.
    Är Sunderbyns sjukhus nära hem? Då kan ni ju ses mycket oftare, det känns nog bättre för er alla.
    Vet du Ida! Idag så blev jag omkörd av en snöskoter. Wow, tänker ni som vet. Men om man säger så så bor vi i Göteborg och troligtvis i den varmaste delen av stan. Det enda jag tänkte på att det måste vara bortkastade pengar om man har en sådan, här i denna stan. Det har snöat otroligt mycket det senaste, vi har nog 40cm WOW!! Tänker ni....

    SvaraRadera
  3. Super nervöst! Läkaren har precis varit här och meddelat att Sunderbyn inte tar emot oss innan barnet väger 1kg. I v 28 så ska barnet ligga ungefär runt den vikten. Men det är troligtvis så att de är stenhårda med exakt ett kilo för att de inte har kapacitet för lägre vikter....
    Klockan tolv ska en kontroll och viktberäkning ske och då visar det sig i vilken stad jag och barnet ska sova nästa natt.

    SvaraRadera
  4. Hej Ida! Har ju gluttat in på din blogg nån gång då och då,men aldrig lämnat en kommentar...men nu är det dags! Hoppas verkligen att du får komma hem idag till alla nära och kära.Träffade dina söta tjejer på M,ds i Fredags och de verkade må hur bra som helst,men det är klart att de längtar efter dig eller som E sa:jag vill till Uppsala och träffa Algot!Så nu håller vi tummarna att allt går vägen och att den lille stannar ett tag till i magen/ Hälsningar Benita m fam

    SvaraRadera
  5. Hjälp, vilken rysare! Hoppas bebisen är uppe i kilot så ni får åka!!!

    SvaraRadera
  6. YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Delsegern är nådd.
    Barnet väger 1187gr.
    Flyger uppåt idag eller i morgon- hoppas på idag!!!

    SvaraRadera
  7. åj så härligt!!
    Till norra orter igen =)
    Hoppas flygresan går bra och att ni får samlas familjen igen så fort som möjligt, vilken lycka!

    SvaraRadera
  8. Nähä.
    Kommer inte upp idag...
    Planet lyfter i morgon.
    Nu ska jag hålla mig lugn!

    SvaraRadera
  9. Ohhh!!! Grattis Grattis!!!

    SvaraRadera
  10. 1187gr, det är ju en härlig vikt! Mycket bättre än allt under det i alla fall! Så skönt att veta att du kommer närmare dina barn! Gud är god! Sov gott inatt och hoppas resan går bra.

    Kram Ester m fam

    SvaraRadera
  11. Det går säkert bra nu när du vet, en rolig dag i morgon då,ha det bra kram från moster.

    SvaraRadera
  12. Åh, vad kul! Hoppas resan upp går bra!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  13. här finns 2 förväntansfulla flickor som hade pirr i magen när det var sovdags p.g.a längtan efter sina föräldrar. Om du vill kan jag skicka upp en brun sparkdräkt åt dig så du får vara trendig i Sunderbyn.Kram mamma

    SvaraRadera
  14. Lycka till Ida och Markus!
    Tack för att jag fick hälsa på en kortis i söndags. Ni är så tappra som håller modet uppe trots allt.

    Mycket kärlek!
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Vad roligt att höra! Tryggt och lugnt är bra tillstånd att vara i ! Snälla, om du tar på dig bruna sparkdräkten-ta ett foto! Jag vet inte riktigt hur de där vuxensparkdräkterna beter sig på en vuxen...
    Omslutna är ni..av enorm kärlek, både himmelsk och jordisk!
    KRAM

    SvaraRadera
  16. Ledsen att säga det- jag är inte redo att ta på mig någon brun sparkdräkt...
    Men man vet aldrig vad som händer i sommar när Bryne kommer till Arlanda ;-)

    SvaraRadera
  17. Haha... jag tar det som ett löfte! ;)

    SvaraRadera