tisdag 14 december 2010

Fullt upp på dagarna :-)

8 kommentarer:

  1. Från att ha sängläge och gott om tid till att ligga och filosofera har dagarna plötsligt fyllts med tider och uppgifter. Jag hinner inte ens virka!
    Prinsen mår utmärkts (!) och jag eller pappa håller honom i sk känguruläge så mycket vi kan. Prinsen tycker inte om att flyttas runt och det är maskiner och slangar överallt, så när man väl håller honom så bör man göra det nån timme. Han är så liten att det kan ni inte ana. När man försöker beskriva för E så säger hon bara att han har varit liten som en myra förut- så kan man ju också se det. Tjejerna har inte fått hälsa på ännu, hosta är hindret...
    Själv kämpar jag på med såret på magen- ursch så osmidig man blir. Men det blir bättre med tiden :-) Har även problem med strål-smärtor på ena axeln och utefter armen, vilket beror på operationen... Kommer att vara inskriven på BB ett tag till för att sen förflyttas till prinsen!
    Tack för alla fina grattis hälsningar!!! Har knappt fattat att det är sant ännu...
    Och en STOR hyllning till min mamma och pappa som ställt upp så mycket för flickorna under den här tiden- vad hade vi gjort utan er??

    SvaraRadera
  2. Kära vänner!!! Oj, oj nu fattar jag varför du inte kunnat svarat när jag har ringt. Vårt största Grattis och våra goaste kramar skickar jag till er. Förstår ungefär vad ni går igenom... fast inte på länga vägar ändå eftersom eran prins kom såååå mkt tidigare än Alfred.

    Håll er nu nära varandra. Både du o prinsen o du o Marcus. Så ska vi fortsätta be för er om styrka o beskydd från infektioner o komplikationer. Tänker på sången "Du är stor du gör stora under..."

    Kramar Robert o Matilda

    SvaraRadera
  3. Tack för dom fina blommorna och vasen. Visste du att jag älskar tulpaner? Jag är bara så tacksam till Gud att jag hann bli frisk så att vi kunde ta hand om tjejerna.
    Som din dag är skall och din styrka vara, det är något som jag verkligen fått erfara, och det har ju även du dessa dagar och så framgent.
    Thea är så stolt över att ha blivit storasyster påminner mig ofta om att hon är en stor tjej.Många kramar till dig och lillen från mormor.

    SvaraRadera
  4. Så roligt att få läsa Ida! Tänk att ni har er lilla prins hos er nu, helt otroligt! Vad skönt att han mår bra. Hoppas du oxå ska bli bättre snabbt så du kan få flytta från BB.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att ni mår bra,tänk ändå att det blev en liten prins,kul för tjejerna att vara storasystrar.Och du I det finns från st 32)Ha det nu så bra.KRAM från nu en mindre orolig moster.

    SvaraRadera
  6. Moster- vad bra att du hittat små kläder! Det dröjer nog ganska länge innan det blir aktuellt. Det är så mycke sladdar och grejer nu som ska få plats och så solar prinsen en hel del... Fast han kommer att vara liten lääänge.

    SvaraRadera
  7. Å, jag förstår verkligen att ni nu har ett och annat att pyssla med på dagarna. Hur får han näring? Sond? Mjölkersättning? Vi hade dagliga doser från en bröstmjölksbank på Ackis under Alicias första veckor minns jag. Hon hade sond omväxlande via näsa/mun och de bytte plats på den sådär varannan dag. (Det tyckte hon INTE om!) Sen gick det ganska snabbt över till amning - hon kanske var i motsvarande v 33-34 då.
    Oj, så mycket minnen som väcks när jag läser dina rader! Känguru-metoden! Ja, den bästa "kuvösen" som lilla bebisen kan få är ju att vara nära mamma eller pappa som han känner igen på ljud och lukt. Hud-mot-hud ska var otroligt bra inte bara för att gynna barnets hälsotillstånd men också för hjärnans utveckling. Så kör på så mycket ni orkar. Det är verkligen värt mödan!
    Har typ tusen frågor till, men jag ska hålla mig i skinnet och läsa allt du skriver här på bloggen med stort intresse.
    Många kramar och återigen jättegratulationer till hela er familj! Kram, Joy

    SvaraRadera
  8. Söta Joy! Jag fattar först nu vad ni gått igenom...
    Han sondmatas via näsan. Fick bröstmjölk från Ackis central i början. Men redan nu blir det mestadels "hemlagat"! Har sepapp, två slangar in i naveln- tas bort i morgon och ersätts med nål i armen, en mätare runt foten och plattorna på magen för hjärtat...det är väl typ det.
    Prinsen ogillar skarpt sepappen och vi ser fram emot att bli av med den!
    Sen måste han sola oxå en hel del...
    Tusen kramar till dig och stor glädje från mig att du denna graviditet fått ta dig många veckor längre!!!

    SvaraRadera