fredag 17 december 2010

Hjälp oss

18 kommentarer:

  1. Det här med namn är inte så lätt. Särskilt inte pojknamn tycker jag. Därför vore det kul att få in några namnförslag från er bloggläsare!
    Visst har vi några förslag själva men de tänker jag inte berätta i nuläget.

    Trevlig helg och fjärde advent önskar jag och lillprinsen från sjukhuset!

    SvaraRadera
  2. Då får inte skrämma oss med en sådan oroväckande rubrik! ;) Visst är det svårt med pojknamn! Jag gillar Charlie... ta det! :)
    Kram på er oxå!

    SvaraRadera
  3. Conrad :-)

    SvaraRadera
  4. Här kommer några:
    Alfred, Linus, Wilmer, Anton (några vanliga)
    Jack, Melvin, Dixon, Noel (lite ovanligare men vi känner några som heter det)

    Men vad svårt det är med killnamn. Eftersom han kallas Prinsen så kan han ju heta Filip rätt o slätt!!
    Kram på er hela "Kängrufamiljen"

    SvaraRadera
  5. Vi kan ge namn ni inte får ta... : )
    Vi har verkligen svårt att komma överens om namn då Per så gärna vill ha något som passar i Australien också. Namn ni inte ska ta för att inte riskera att få samma namn som oss är.... Silas (min favorit, Per kan inte tänka sig) Josua (engelskt uttal viktigt, Pers val, jag tveksam) Jona, det enda namn vi "so far" båda tycker är ok... : ) Självklart får ni även ta dessa namn, men det kan bli fler med samma då... : )

    Vi tänker på er och hoppas snart få se lite bilder på prinsen!

    Kramar familjen Sjölén

    SvaraRadera
  6. Det här var kul- mera mera!!

    SvaraRadera
  7. Vi känner en familj som har en liten pojke som heter Nilas. Jag hade aldrig hört talas om det namnet förut, men nu har jag vant mig och tycker det är fint. Nilas är en variant av Nikolas och betyder "folkets seger".

    Lycka till med valet!

    Ann-Christin

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till lill prinsen!
    Skönt att allt gått bra under omständigheterna och att han mår bra.
    När det gäller namn har jag nog inte så mycket att bidra med, iaf när det gäller killnamn =) Vi velade hur mycket som helst innan Herman fick heta Herman. Sen är jag lite "arbetsskadad" också när det gäller namn, det är så många namn man förknippar med barn man haft på förskolan så det var inte lätt att hitta nåt =)
    Nils tycker jag är jättefint och var inne på det men det var inte min make lika förtjust i till en början. Sen när jag som fastnat för Herman då säger han att Nils är som fint ändå, karlar! Det blev iaf så att Herman fick heta Nils i mellan namn =)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Några förslag på namn kommer här;
    Simon, David, Nils, Alex eller Erik,,,
    Ojojoj... Vet du vad... jag har gjort presenter åt
    dig, E ,M och T!!! Jag glömde lillprinsen!
    Jag måste hitta på något! Fortfort!
    Om vi inte hinner träffas innan Jul så
    önskar jag er en Riktigt mysig jul!
    Hälsa familjen!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Tänkt lämna ett bidrag i namnfrågan
    Elias
    Emanuel-
    Ludvig-berömd kämpe
    Liam
    Oliver-olivträd
    Rasmus-älskvärd
    det var några men det finns ju hur många som helst, Kram marran

    SvaraRadera
  11. Tack för kommentaren på min blogg!
    Jaså du var också med i vi i 5:an?! Vad kul :)
    Smartheten går nog säkert i släkten :)
    Jodå.. Det blir Piteå Summer Games till sommarn!
    Kom och se :)
    Vi hörs, kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Åh vad roligt att läsa allas förslag. Undrar om ni fortf funderar lite på Melker...?? :-) Vet att ni pratade om det när Edla föddes. Gulligt namn tycker jag.
    Andra förslag på namn jag tycker är fina:
    Casper
    Ludvig
    Philip
    William
    Kaleb
    Axel
    Jacob
    Noah
    Jeremia

    Vi hade svårt att bestämma oss när Wilford föddes. Vi stod mellan Wilford och Ludvig. Till slut bestämde vi oss för att testa. Så efter att vi kallat honom Wilford i en hel dag så kändes det helt rätt. :-)

    Stor kram till er alla 5 i familjen!! Ni finns med i våra tankar och böner varje dag.

    SvaraRadera
  13. Vad kul att läsa alla dessa namnförslag. Jag kanske ska spara dessa inför framtiden... Jag har tyvärr inget förslag. Vi hade sååå svårt att hitta ett namn när vi fick Alfred. Men som tur var hittade vi det bästa!

    Kram Matilda

    SvaraRadera
  14. Ville inte ni ha en Filip?

    Själv tycker jag det är lika svårt som du med pojk-namn.
    Noa, Joel och Jakob tycker jag är fina namn, men vi har dom i släkten : )

    Lycka till!
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Då kommer jag med ett förslag. Med tanke på att han är er lille prins och att ni har bott i Indien så hittade jag följande: Raj
    Det är ett Indiskt namn som betyder kung eller prins. http://www.behindthename.com/name/raj
    Det är för övrigt en kanonsida om man vill hitta namn.
    Vi hade också svårt med killnamn denna gång, men som tur var fick en tjej, där vi hade dessto fler förslag. Lycka till.

    Sofie Engholm

    SvaraRadera
  16. Som Shirin skrev, Charlie är jätte fint!

    SvaraRadera
  17. Tack för alla förslag!!
    Vi jobbar på med att hitta det rätta :-)

    SvaraRadera