måndag 5 april 2010

Vårutställning


Affisch till min dotters vårutställning.
...

Skulpturer i blandteknik.
"Aramina, Anna & Annika."
...

Tuschpennor.
"Mamma och jag håller i en ballong."
...

Vattenfärg.
"Raketen åker upp till stjärnorna."
...

Tuschpennor.
Stilleben av skulpturerna Aramina, Anna och Annika.
...

Tuschpennor.
"En indisk kvinna som gick förbi vår dörrvakt. "
...

Tuschpennor.
"Barnen går i ett mörkt rum och håller varandra i handen."
...

Tuschpennor.
"En val med en pingvin på stjärten och dumma figurer på ryggen."
...

Tuschpennor.
"Två familjer spelar spel."
...

Tuschpennor.
"En häxa har förtrollat sig till en fladdermus med ett trollspö för att kunna göra något dumt med snövit."
...

Tuschpennor.
"En prinsessa och hennes tjänare."
...

Tuschpennor.
"Jag längtar efter dig A så vi bara pussas."
...

Blandteknik.
"Sjörövare sprutar eld på prinsessan."
...

Tuschpennor.
"Flickan skulle rida på en häst till sitt hem men då var det en pojke som längtade så mycket efter henne när hon skulle åka hem."
...

Tuschpennor.
"Jag och min kompis L hoppar på sängen. Jag hoppar på överkastet och L hoppar på täcket."
...

Vattenfärg.
"En mamma släpper ner sin bäbis som vill gå till sin kompis. Solen har också prickar för allt ska vara fint."
...
Tuschpennor.
"Jag tycker om dig så mycket mamma och jag provar dina glasögon."
...

Denna utställning är skapad av E.K. 5 år.
...

5 kommentarer:

  1. Att som mamma få vara hemma om dagarna och själv få följa sin dotters utveckling har varit en fröjd detta året! Min nyblivna 5-åring har under de sista månaderna vuxit i sitt tecknande från att bara göra streckgubbar till att teckna små fina detaljer. Det är så roligt att se!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, vilka fina tecknar du har gjort E! Så kul att få se dom. Kramar faster M

    SvaraRadera
  3. Vilken konstutställning och vilken fantasi jättebra gjort E. Nu har vi solbrända kinder som vanligt så här års, vi flyttade hem från stugan idag. ha det bra ... kramar från mormor

    SvaraRadera
  4. E, det syns att du ärvt din mammas gener när det gäller att rita å måla :) Kul att se! SUPERFINA teckningar!

    SvaraRadera
  5. Vad duktig hon är!!! Javisst är det fantastiskt att som mamma få följa med i utvecklingen. Jag förundras här hemma varje dag. :-) Just nu sitter mina små o skapar med lera. :-) Stor kram till er alla!

    SvaraRadera