onsdag 7 april 2010

Det här är min stad
















India is Great! Det har tagit många månader men nu börjar man så smått förstå att detta är min stad. Jag och min familj lever vårt liv här...
Indien har allt och på samma gång ingenting, klyftorna är enorma. Det tar många gånger väldigt ont i hjärtat att uppleva det jag upplever samtidigt som jag många gånger blivit överväldigad över dess storhet. Antar att det tar ett helt liv att bearbeta...
Jag säger det igen, India is great, och det kommer för alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är ju det jag säger. Det är ett underbart land med underbara människor. Någongång i framtiden kommer vi att åka tillbaka. Vet bara inte när?

    SvaraRadera
  2. Ni får väl åka med oss ;-)

    SvaraRadera
  3. Jaaaa, det hade inte känts rätt att åka utan er. Men jag tror inte att jag vill flytta dit utan bara hinna njuta av allt som händer. Två veckor är för kort tid. Om ni åker över igen så tror jag att vi kommer. Jag skulle vilja åka upp till Darjeling igen. Där trivdes jag. Det var så farsinerande att se folket på vägen upp för berget.
    Kram på er alla, saknar er jättemycket. Nu börjar temperaturen gå upp mot 15grader här i Gbg.

    SvaraRadera