torsdag 1 april 2010

Påskhögtiden- en glädjens högtid


GLAD PÅSK KÄRA VÄNNER!
Påsken för mig är som bäst när man får sitta på ett renskinn, grilla en korv, dricka varm choklad och njuta av den härliga vårsolen i norr...
I år blev det inte riktigt så. Det finns inga tendenser på någon vår alls i mina ögon. Allt ser likadant ut som det alltid gjort här borta, bara lite varmare. Alla påskkänslor är fjärran ifrån, vi har varken påskmust eller högar av godis. (Allt som finns är några ärvda påskservetter och ägg.) Det är då man behöver tänka efter lite. Vad handlar påsken egentligen om?
Vi har verkligen något att fira...
Det är därför vi kan önska varandra en GLAD PÅSK.
Vi ses igen efter påskhelgen :-)

7 kommentarer:

  1. Glad påsk på er också. Vi har nu fått gäster från södern men jag har ej hunnit träffa dom än p.g.a jag jobbar. Vi tänker bo på stugan i helgen och hoppas att det går vara ute på isen.
    Johns ville bo i Jävre.Skall ni bort eftersom du skriver att vi träffs efter helgen.
    Hälsa alla med en stor kram från mormor.

    SvaraRadera
  2. Glad påsk till er oxå!!! Vi satsar på att fira din påsk extra mycket den här gången! Vi har ju lämnat det våriga uppsala för Jävre. Så mycket snö som det är här har jag aldrig sett. Snön ligger en meter ovanför fönsterrutorna, så sjukt mkt snö. Stora kramar Mimmi och min fam

    SvaraRadera
  3. Hej! Det var längesen jag skrev något, hoppas ni mår bra!! Glad påsk! Kram Kristin

    SvaraRadera
  4. Mormor- nej vi ska inte bort, tar bara en mini-semester från bloggskrivandet!

    Emma- vi fick ditt paket idag!!!!!!!!!!!!
    Så fantastiskt! E blev superglad för sakerna :-)
    Och jag har inte smakat så gott godis på länge...
    DET BETYDER MER ÄN DU KAN ANA...
    Kram

    SvaraRadera
  5. perfekt då fick nu ju lite påskgodis då=)
    kram

    SvaraRadera
  6. Glad Påsk önskar vi här från ett snöigt norr
    solen börjar titta fram nu så det är väl bara att gå ut och sätta sig i dom meter höga snödrivorna.vilken tur att ni fick godis av Emma ät och njut.Ha det så bra i värmen kram från moster.

    SvaraRadera
  7. Glad påsk till er alla! /Petra med familj

    SvaraRadera