måndag 19 april 2010

STORA bakaredagen






Vet inte var all energi att baka kom ifrån, men när man väl har ilet uppe (norrländska för energin, kraften, farten och orken) så gäller det att baka på! Och det har jag gjort. Chokladcocosrutor, mjuk pepparkaka, havrekakor med russin och två stycken kardemummakakor. Man kan nästan tro att vi ska ha fest! Mannen kom hem en timme mitt i allt stök medan han väntade på att en bil skulle bli reparerad- och det var helt perfekt både för honom och mig. Jag fick lite hjälp och han smakade på en kaka... Mitt i allt så gick min svenska lilla handvisp mitt itu- typiskt! Så man vet aldrig, detta kanske blev det sista stora bakprojektet här borta... eller så vispar jag med en gaffel nästa gång ilet slår till :-)
Efter alla mammas degar så blev det tjejernas playdoo-deg som gällde. E fick till en härlig elefant som ni kan se på fotografiet. Nu ropas det om att det är tid för lite högläsning, så det är bara att jobba vidare ;-)

4 kommentarer:

  1. mmm... det låter smaskens duktiga du! vi kanske bjuder in oss på fika! ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas inte att Martin ser detta. Då packar han en väska och åker direkt. Han måste ju vänta på mig.....
    Bakade du allt detta på en dag? Isåfall är jag imponerad från knopp till tårna, för själv så slutar jag efter att ha knåpat ihop två sorters kakor MAX.
    Oj, vad jag saknar er familjen med ett stort K. Kram från Göteborg.

    SvaraRadera
  3. Wow Vad duktig du är. Ja det måste vara energi från höjden, fast du är ju ett litet energiknippe hela du! :) Men som sagt... det är bara passa på medans "ile" är uppe!

    Åhh.. vad jag saknar dig! Ja, hela familjen... Men jag är inne i en period när jag bara saknar alla mina NÄRA o kära. Love you! Längtar efter en tjejkväll bara du o jag. Det beställer jag i framtiden nån gång... :)

    Många kramar!
    Matilda

    SvaraRadera
  4. Mattan! Vet du en sak- om ni flyttar upp till Pité så kan vi boka in en tjejkväll varje vecka!

    TACK för dina fina ord... du är oxå väldigt efterlängtat!

    Många kramar tillbaka!

    SvaraRadera