fredag 16 april 2010

Black-out

Jag har varit ute på diverse uppdrag hela dagen. Under eftermiddagen var jag på en föreläsning om barns situation här i landet. Siffrorna var skrämmande och jag var både chockad och tårögd vid ett flertal tillfällen. Eller vad sägs om det här;

  • 42% av alla barn i Indien är sexuellt utnyttjade.
  • 2 miljoner barn, mellan 5-15 år, arbetar inom sexindustrin (officiella siffror).
  • 3,3 miljoner barn, mellan 15-18 år, arbetar inom sexindustrin (officciella siffror).
  • 500.000 barn tvingas in i prostitution varje år.
  • "You can buy a cow for $200. For $40 you can buy a child."


Världen är så ond och grym. Det är lätt att känna att det man gör inte spelar någon roll, vilket är helt fel. Alla kan göra en skillnad på detta område- det är inte bara i Indien som barn far illa.

1 kommentar:

  1. Så fruktansvärt, man kan nog inte få in det till en verklighet i ens sinne. Jag håller med, det man gör spelar roll! "Räddar man en räddar man hela världen" "Ingen kan göra allt men alla kan göra något" Jag förstår ändå att man kan känna sig som fisken i havet därborta.

    SvaraRadera