söndag 18 april 2010

Ett svalkande dopp i poolen

Barnen är så glada över att få bada i poolen! Och visst ser det alldeles underbart mysigt ut där de guppar omkring...

Indien är ett land som gillar att ha många olika regler som för oss västerlänningar inte alltid känns så naturliga. Poolen är till exempel bara öppen till kl 10.00 alla vardagar för att återigen öppna först kl 17.00. Helger däremot är det lite extra lyxigt med förmiddagstider fram till kl 13!

Personligen har jag ett litet motstånd till att ta ett dopp trots att det svalkar så fantastiskt när man väl tagit sig i- kanske har det att göra med all badutstyrsel som jag har på mig, som långa tights och en t-shirt? (När jag går ner till poolen har jag dessutom ett badlakan virat runt mig utanpå alla kläder och känner mig ändå naken...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar