tisdag 27 april 2010

Guldpaket
















Jag bad om ett träd och fick en skog!!!
Sådana här dagar är bara helt fantastiska!!!
Våra älskade vänner i G-borg hade skickat hit ett stort guldpaket med en broder som är på besök. Det första jag såg när vi öppnade paketet var en visp!!! Det var ett av det bästa. Man blir rätt tafatt utan en handvisp (vår hade gått sönder). Och de är omöjligt att hitta en riktig handvisp här. Men nu så kan jag vispa och baka ordentligt igen, måste säga att en gaffel inte riktigt fungerat så bra som ersättare... Det var guld värt!
När E såg mandelbiskvierna så skrek hon rakt ut av lycka!! Tror nog att det betydde ännu mer än godiset och alla fina pysselsaker. Men det innebär inte att pysslet inte togs emot hjärtligt. Just nu sitter E fullt koncentrerat och ritar! Pysselkartongen sparar vi tills någon sämre dag när hon inte kommer på nåt att göra.
Nu har vi precis ätit lite god kycklingsoppa, tack för middagen!
Jordgubbskrämen tittade både jag och Markus lite extra på... oj oj så mycket trevligt det var i guldpaketet!
ÄLSKADE VÄNNER- TUSEN TUSEN TACK!
Vilken överraskning! Ni står oss väldigt nära och vi släpper er aldrig!
Mattan- jag tänker på dig ;-) Försöker ringa dig snart!!!
LOTS OF LOVE

6 kommentarer:

  1. Åhhh.. vad härligt att se! Vad kul att det kom fram o att det var uppskattat. Jag hade verkligen beslutsångest på affären. Svårt att veta vad som ni önskade o behövde. Ville ju köpa allt men det får ju inte väga så mkt när man skickar med andra.

    Ni får väl dela lite på pysslet mellan tjejerna. Svårt att veta hur man ska tänka när man köper. Hoppas de får nytta av det båda två. Tänkte ju att det kan vara bra med lite svårare/roligare pyssel när ni måste vara inne så mkt nu när det är så varmt. Hoppas att det kommer till nytta.

    Jag försökte skicka med så mkt små dekorationsgrejer på brevet o paketet o hjärtpåsen för att ni ska ha lite extra att pyssla med. Jag vet ju hur påhittiga o innovativa ni är... era små konstnärer där! :)

    Jag längtar verkligen tills vi ses igen. Men först ska ni fullborda erat verk där borta o vi här hemma. :) Vi ses i sommar!

    Imorn ska jag ut på egna galej i shoppa lite. Skönt att komma iväg själv lite... men skulle ha varit ännu bättre om jag fått komma iväg med dig! Men det kommer sen.

    Vi hörs!
    Kram på er alla!
    /Matilda

    SvaraRadera
  2. Josefine och Tomastisdag, april 27, 2010

    tänk vad små saker ifrån Sverige kan ge en sån lycka.. bilderna bara lyser...wow, vilka fantastiska barn ni har!

    SvaraRadera
  3. Matilda: Grejerna var mer mitt i prick än du kan ana! Snart ska vi äta nyponsoppa och mandelbiskvier, vi kan inte hålla oss längre...

    Varje liten fint ord du skriver tar tag i mig längst in i hjärtat.
    Vi har många shoppingturer och tjejmys bara vi två i framtiden som väntar!!!

    Nu sitter E bredvid mig och frågar och frågar och frågar om vi inte kan äta snart ;-)
    Måste rusa till bordet!

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte jag fattar hur varmt de är där för er.. men när man ser närmre på barnens hår.. så där "härligt" (men kanske för er.. plågsamt) svettiga i håret =)

    Härligt med lite svenska grejer ! Ät och Njut !

    SvaraRadera
  5. Magda: Nu blev jag inspirerad till att ta en fotoserie med lite "svett"... Du skulle bara se hur vi ser ut varje gång vi åkt en sväng i en taxi- SJÖBLÖTA OCH RÖDBLOMMIGA!

    SvaraRadera
  6. Gör det! Det kan va nåt att minnas när man ser tillbaka på alla bilder då ni befinner er i kalla norrland nästa vinter =)

    SvaraRadera