söndag 28 februari 2010

Sköna söndag


Idag har vi tillbringat all tid inomhus. Vi har bara myst och slappat! Det är Holi (indisk högtid) under två dagar nu där indierna gör små tjuv-busiga saker mot alla man möter. Framför allt kastar man färg, som inte går att få bort, på varandra. Därför är man som ljushyad blondin väldigt osmart om man går utanför hemmet... På morgonen såg jag barn som sprang utanför mitt fönster och sköt på varandra med vattenpistoler, fyllda med flytande färg. Detta har resulterat i att det nu är fullt med färg på stenplattorna utanför. Mina barn har utegångsförbud!
Jag saknar er alla blogg-vänner som så flitigt skrivit kommentarer förut. Fortsätt gärna- det är SÅ roligt att läsa. Det är inte så noga alltid vad ni skriver, bara att ni skriver! Nu ska jag fortsätta att baka. I morgon förmiddag får vi vänner på besök. Jag älskar när det kommer folk! Och förväntar mig att många bara ska komma förbi oss (utan att ringa eller förboka tid!) när vi flyttat till Jävre! Idag har vi kollat på en Volvo V70 på Blocket. Vi är utan bil när vi kommer till Sverige och tänker att det nog kan bli en sådan. Är det ett bra köp?

12 kommentarer:

  1. Volvo v70...då tror jag ni kommer rätt. Var å varannan människa i byn kör ju rund med en sån :)
    Ni blir en i gänget (säger inbiten vw-ägare).

    Känns lite konstigt att veta att ni sitter i Indien och kollar bilar på blocket i sverige...men visst är det fantastiskt oxå, tekninken alltså.

    Här är det lite varmare ute nu, snöar igen. Solen har inte visat sig på flera dagar och jag ligger i soffan störtförkyld. Hoppas bli bra till imorgon så jag kan åka på jobbet, har nattvecka.

    Hoppas nu att ni klarar behålla flickorna "färglösa" och att ni får trevligt med gästerna imorgon.
    Ha det gott / Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  2. Är hos Magda och sköter. Alva sover och vilgot målar med vatten färg. så nu har Jag en stund över....:) Jag förstår att ni sitter inne under denna högtid. Jag kan tänka mig att ni är ett attraktivt byte. färgen syns ju rätt bra på er. Nu kommer Vilgot. Kramar Marran

    SvaraRadera
  3. Nu måste jag ju skriva till dig om du känner dig ensam här på Bloggen.
    Idag har jag tvättat fönsterna för äntligen så håller snön på att smälta här i Göteborg. Jag har längtat såååå. Vi har haft snö sen 12dec, så jag tycker att det ska bli gott att Våren kommer snart.
    Jag blev så glad när jag läste tidningen härom dagen. Det är ett flygbolag här i Göteborg som skall börja med flygningar till UMEÅ. Tjohooo
    Det är en bra bit på vägen!!!!
    Ta hand om er
    Göteborgarna.

    SvaraRadera
  4. OJ SÅ FANTASTISKT!!! Man hinner knappt önska lite hälsningar och så kommer dem!!

    Jenny: flyg till umé blir perfekt! då kan ni ta bussen de resterande 20 milen :-)

    Lotta: är volvon så populär i byn! kanske är den så vanlig att den nästan är för vanlig...

    SvaraRadera
  5. Många kör ju större bilar oxå, typ den storasyster din har...kanske ett alternativ?

    SvaraRadera
  6. vi ser fram emot träffen och fikat imorn! :)
    ha en härlig filmkväll nu!

    SvaraRadera
  7. Ang. Flyget. DET ÄR EN BRA BIT PÅ VÄGEN =0)
    Hur många mil är det annars typ 400000mil. Jag förstår inte riktigt varför ni inte valde något LITE längre söderut, men jag älskar er ändå.
    Många kramar.

    SvaraRadera
  8. Självklart ska vi komma förbi er i Jävre-när vi vet vart!:) / Kusin Jenny

    SvaraRadera
  9. Volvo V70 är en PERFEKT bil för barnfamiljer :)

    Klart att vi kommer att göra spontanbesök! Ni får väl börja låsa dörren när ni blir less oss!

    Hittat bostad ännu?!

    SvaraRadera
  10. Hej Ida.

    Det är så fantastiskt att läsa din blogg men jag förstår att det känns ensamt när ingen skriver, även om vi läser den o vet hur ni har det. Skickade du ett sms till mig i lördags? Min tel. är så konstig börjar ge upp. Såg ut om det var rån dig o så försvann det bara. Prövade ring Lidmans men inget svar... om de var nå speciellt.

    Nu kan Alfred sitta o har fått två tänder. Ni kommer inte känna igen honom... ;)

    Längtar sååå efter er!

    Kramar!
    Matilda o Alfred

    Jenny: det finns en ännu bättre möjlighet till Jävre... cityairline - direktflyg från göteborg till luleå! bra va! den behöver vi sponsra så de fortsätter! :)

    SvaraRadera
  11. Till alla som undrar vars vi kommer att bo-
    VI VET EXAKT VAR VI VILL BO!!!
    Huset blir till salu i sommar ;-)

    Matilda: Jag har inte skickat ngt sms, har inga svenska nummer här ute... Ser verkligen fram emot att få mysa med din son!
    Låter perfekt med flyget! Någon aning om biljettpris?

    SvaraRadera
  12. Ida...Hur fick du Per-Åke till att sälja herrgårn?!
    *ha ha ha

    SvaraRadera