måndag 22 februari 2010

En svart dimridå


Sent igår kväll kom vi hem till Kolkata. Lägenheten var fylld av en svart dimridå, från taket och en meter ner- så obehagligt skitigt det kan bli. Hela förmiddagen har vi (M fick stanna hemma några timmar för att hjälpa mig) skrubbat. Och det blev faktiskt en skillnad, trots att fötterna fortfarande blir svarta när man går inomhus... Mitt i allt kaos kom jag att tänka på en kommentar som min fina kusin skrivit tidigare. Kommentaren handlade om att man kunde använda allt smuts och göra ett fotavtryck av T:s lilla fot. Det har jag gjort idag. Här är en svart liten fot, tryckt med hjälp utav Kolkatas svarta rök. Det går alltid att hitta ljusglimtar i mörkret.

4 kommentarer:

  1. Välkomna hem skulle jag väl säga,inte kul med så mycke svart sot.Hoppas ni haft det riktigt skönt på eran resa.Snart så får vi ju säga välkomna hem till sverige,med mycke ren o bra norrlandsluft. Ha det bra många kramar från moster.

    SvaraRadera
  2. Oj oj de var svarta fötter!
    Åhh vad jag längtar tills ni kommer hem, drömde inatt att ni köpte ett rött jätte fint hus som stod i backen upp mot Tages där hyreshuset är. Har börjat bli sugen på Jävre jag med nu då nästan hela familjen är samlad men Dennis är inte riktigt lika sugen har vill till hemmings, fast det ligger ju nära det också.
    Syns snart
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hon verkar ha bra fotvalv i alla fall. Vilken tur det inte snöar i Indien kan ni tänka er svart snö- inte kul vi har just pratat om att det är bra att snön i alla fall är vit när det kommer så stora mängder. Kram mormor

    SvaraRadera
  4. Jag kan verkligen se smutsen framför mig. Jag kommer ihåg hur smutsig man var av att bara åka Taxi.
    Man var svart under underkläderna till och med. Sen minns jag högarna av damm som städerskan varje dag sopade upp.
    Men ni har en otroligt fin lägenhet att bo i, även i svenska mått mätt.
    Kram på er och se det positivt, ni kommer vara flera tusen gånger rikare på erfarenhet när ni kommer hem.

    SvaraRadera