söndag 7 februari 2010

En högtidsdag








Fest och glädje! Idag har alla här nere firat vår vistelse här på indiskt vis. Vi fick dagen till ära bära indiska kläder! Tjejerna fick var sin klänning och grön blus uppsydda av skräddare. Jag fick också uppsydda kläder- en sari!! M fick nöja sig med kläder från en butik. Att bära sari är verkligen speciellt. Det var en kvinna som hjälpte mig att få alla veck tillrättalagda tidigt på morgonen. Det ska mycket till innan jag klarar av att ta på mig en sådan själv... (Kära blivande 50-åring, nu kan jag komma på din fest!) Vi fick också bära var sin blomkrans, som man enligt tradition ger till speciella gäster eller brudpar. Vi kände oss verkligen uppskattade och ärade idag. Dessa människor har vunnit våra hjärtan, speciellt familjen vi bor hos...
Ps. Visst är M snygg! Jag har gift mig med en prins, det är ett som är säkert.

10 kommentarer:

  1. Snyggt! Passar väl även på en stor 60-årsfest eller är det för kalltför såna kläder här i maj. Hälsningar från mormor o morfar.

    SvaraRadera
  2. Super SKÖNA bilder- så nice!! Kram Kristin

    SvaraRadera
  3. Vad fina ni är med era indiska kläder! /Petra

    SvaraRadera
  4. Klart vi kan ha Indien-tema på 60-års kalaset! Ska vi ta med lite starka kryddor oxå ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag tror vi avstår från allt stakt på det kalaset.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Redigerad version:
    Nu är det bevisat I, du passar i allt!/Sofia

    SvaraRadera
  8. Kan inte låta bli att skratta åt T, hon ser måttligt road ut.
    Ni är jättefina allihop!!! Vilken lycka för tjejerna att få sy upp kläder.

    SvaraRadera