onsdag 17 februari 2010

Cochin






Hela dagen igår var vi på resande fot. Att färdas 25 mil tog åtta timmar här borta! Vägarna har inte svensk standard och det är allt möjligt som vi behöver köra förbi, till exempel en fet elefant. Sen så stannade vi för mat- och fikapaus oxå, vilket de andra två fotografierna är exempel på. Nu är vi i en stad som heter Cochin. Här ska vi tillbringa tre nätter på ett hotell och ha en mini-semester. Man tackar så klart inte nej till det gratis-erbjudandet från våra underbara vänner!!!

För övrigt är det en tung dag idag. En av mina allra närmaste har tackat för sig. Igår flyttade min morfar hem. Jag har gråtit hela natten. Mina uppsvälda ögonlock skymmer sikten för mig. Han var så fin, min älskade dyrbara morfar. Få människor kan få mig att känna mig så dyrbar som honom. Alltid ett uppmuntrande ord. Alltid en kram och en liten smekning på kinden. Han har under den sista tiden kallat mig och min familj för "den lyckliga familjen". Idag ska jag försöka ge min familj en lycklig dag, för morfars skull, trots att sorgen spränger i mitt hjärta.
Min älskade morfar, tack för allt.

9 kommentarer:

  1. Det är alltid tråkigt när någon dör men som du skriver, han har fått flytta hem. Vi tänker på er och önskar er styrka att gå vidare / Marran

    SvaraRadera
  2. Åh, Ida, så sorgligt. Jag kommer ihåg när du berättade om honom. Beklagar jättemycket och förstår sorgen. HAN ska trösta dig och bära dig genom den här tiden.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej I nånstans hade du det här på känn innan ni åkte du ock jag pratade om detta vi bestämde vissa saker så kommer det också att bli.Livet går trots allt vidare.Njut nu av er semester det skulle nog morfar velat.Många kramar från moster,

    SvaraRadera
  4. Har tänkt på dig extra mkt under gårdagen. Förstår att det måste vara extra jobbigt då man är så långt borta. Hoppas ändå att ni får eran lyckliga dag! Tänk på att ni är omslutna av hans enorma stora kärlek!
    stooooooooora kramar fam lidman

    SvaraRadera
  5. Kramar om dig!!!!!!!


    /Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej Ida! Idag känns det som om alla behöver en extra kram, här kommer en från mig! Anna

    SvaraRadera
  7. Tänk vilken väl:e att fått ha en sådan relation till mormor o morfar som du haft, inte alla förunnat. Njut av det och hämta styrka från honom som har allt och ger tröst.Vi förstår att det känns extra tungt när man är så långt bort men allt förmår du i honom som ger kraft. Vi tänker på er extra mycket nu. Kram från mamma och pappa

    SvaraRadera
  8. Hej mina vänner
    Jag tänker på er i denna jobbiga stund och önskar att jag visste vad jag skulle säga.
    Jag skickar med en massa kramar och så lägger vi det i HANS händer, så att ni kan få ro på er mini semester.
    Göteborgarna

    SvaraRadera
  9. Åhhh... älskade Ida! Jag vet hur mkt morfar betydde för dig... tufft. Men kanske extra när ni är så långt borta. Tänker på er! o längtar efter er...!
    Kram Matilda

    SvaraRadera