lördag 27 februari 2010

Fest






E har förberett sig för att gå på fest! Idag är vi bjudna på bullkalas hos en kvinna som fyllt 50 år. Sekunderna tickar sakta. E längtar så efter att få gå iväg. Små söta paket ligger på bordet och ska snart bli överlämnade. Paket, det är nog ett av det roligaste E vet. Hon har planerat länge för vad hon ska ge. I morse väckte hon mig och frågade vilken av sina leksaker hon kunde ge bort. Jag försökte säga att leksaker inte är så populära när man fyller 50 år och att hon nog hade större glädje av att ha kvar dem själv. Men glädjen som hon har över att få ge bort paket är fantastisk! Nu slutligen har hon bestämt vad som var lämpligt att ge, men varför går sekunderna så sakta? Kalaset är fortfarande en och en halv timme bort och E är ju helt klar...
I morse var jag och M iväg på tu man hand för en hotellfrukost! Barnen var hemma hos en väninna. T har blivit så stor och trygg nu så hon blir inte ledsen när man vinnkar hej då. Det är väldigt skönt. Frukosten var precis vad vi behövde. Att en frukost kan vara så komplett- där fanns yoghurt, mörkt bröd, philadelphiaost, juice, kaffe, bacon, american panncakes och mycket annat gott. När vi ställde fram efterrätten på bordet så hade min mage sagt stopp för länge sedan. Jag är fortfarande jätte-mätt, trots att det har gått tre och en halv timme sen vi åt. Hur ofta är man det efter en indisk frukost?

1 kommentar:

  1. oj så gullig tjej. Hoppas ni får det trevligt på kalaset. Var själv på 6års kalas här om dan. Klara fyllde år. Kramar från Marran

    SvaraRadera