måndag 10 januari 2011

V. 33

6 kommentarer:

  1. Om jag hade haft en normal graviditet så hade detta inlägg kunnat se ut ungefär så här;
    ...tänka sig, nu är det bara 7 veckor kvar innan beräknat datum till förlossning. Och det är väl tur det för jag börjar känna mig riktigt tjock! Barnet sparkar mot mina revben...
    Men nu blev det ju inte riktigt som planerat.
    Jag sitter i min fåtölj och håller en liten liten prins i famnen!
    F har haft tre lite jobbigare dagar nu. Han får kämpa lite mer med andningen. Just nu är ett prov skickat på labb för att se om han har fått rs-virus...
    Nej tack säger jag till det! Provsvaret kommer senare ikväll eller i morgon.

    Annars rullar dagarna på ungefär på samma sätt som de sett ut de senaste fyra veckorna. Jag sitter i min fåtölj och F ligger i min famn och sover och växer. Idag är siffrorna snyggare än förut- 1830 gr- och snyggare ska de bli.

    SvaraRadera
  2. vad gör du hela dagarna för att få tiden att gå?! du är beundransvärt - som alltid!

    SvaraRadera
  3. Hej Ida.
    Vilka underbara fina barn du har. Hörde detta av Cissi och fick din blogg av henne. Hoppas ni mår bra. Jag känner igen mig i din situation. Min Hilda föddes inte riktigt lika tidigt som Filip men i vecka 33 hon var 42cm lång och vägde 1714g.
    Dagarna var inte så långa enligt mig men nu var ju Hilda vårt första barn och man var ju i en helt annan situation än vad du är.Vi var kvar i Sunderbyn med henn på avd 56 i nästan 4 veckor. När vi fick komma hem så hade Hilda precis passerat 2kg gränsen.
    Förstår dig att du längtar hem till dina söta prinsessor ( det skule då jag ha gjort)
    Jag fick ju vårt andra barn Svea 2009 och hon var inte heller så stor men dock 2620 och 47 lång, men med henne var vi bara kvar tre dygn och det var långa dagar för då längtade jag hem oerhört mycket.

    Vad roligt att följa dig och din familj. Jag förstår när jag läser att du flyttat hem till Piteå igen, vad roligt.
    Jag håller alla mina tummar och tår att allt går bra för er och att ni snart får komma hem

    Kram Hanna Nordvall (tidigare Hanna Lindström)

    SvaraRadera
  4. Det preliminära provsvaret på rs-virus var negativt!!

    SvaraRadera
  5. Så skönt att det var negativt!

    Ni gör det såå bra som kämpar på! Vet ni ungefär hur länge ni kan tänkas behöva vara kvar, eller är det för tidigt att säga?

    SvaraRadera
  6. Bryne: det är för tidigt att säga...men de vill att vi ska tänka att det blir fram till beräknat datum, 28:e feb. Allt innan det är bonus. Två grundläggande saker, att äta och andas, klarar han inte av än helt själv. Detta måste fungera helt innan man ens kan tänka på hemfärd.

    SvaraRadera