lördag 29 januari 2011

Spräckte bubblan!!!









Idag utmanade personalen mig att våga ta med mig prinsen ut på en promenad.

Hjälp!

Efter några timmars övervägande så tog jag ett djupt andetag och
bestämde mig för att våga!
Det kanske låter fånigt. Men prova själv att lämna ett tryggt
sjukhus för en promenad med ett barn som tar andningspauser...

Först tog jag på F de snygga kläder som han fått av min moster.
Sen visade jag upp honom för personalen :) Han blev så stor när han
fick kläder på sig. Ursöt!

På avdelningen finns det både varma ytterkläder och barnvagn till
utlåning. Perfekt för ett sådant här tillfälle som plötsligt bara
ska ske utan att man hunnit förbereda sig och planera.

Med mig ut på promenaden fick jag en bärbar saturationsmätare. Det
gav mig lite trygghet, trots att jag inte har full koll på vad jag
skulle göra om han slutade andas...
Och vet ni, väl ute i friska luften så kände jag mig så FRI!

Snart är det vår i luften och promenader med barnvagn kommer att bli
vardagsmat.
*längtar*

7 kommentarer:

  1. Nämen Ida så härligt!!! Å vilken fin kille! F ser verkligen stor ut, man ser att det hänt mycket sen han kom!
    Snart är ni hemma och kan ta långa promenader hela familjen!
    Har du någon vagn?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å vilken stor kille så mysigt att kunna gå ut med vagnen nu mådde han nog som en prins,tänk att snart är ni hemma. Kram från moster.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fin han är i sina nya kläder!
    Tips på två sajter jag ramlat in på med fina små babykläder: www.pytteliten.net
    www.alsklingar.se

    /Kajsa

    SvaraRadera
  4. Kajsa: tack för tipsen!

    Bryne: nej, jag har ju ingen vagn. Har snöat in lite på att köpa en 70-tals vagn. Någon som har en stående?!

    SvaraRadera
  5. Han ser verkligen stor ut nu, som en nyfödd... ; )

    Kram

    SvaraRadera
  6. Snart är ni "i mål"! Snyggt kämpat och vilken kille!!! Har sett på bilderna och han verkar ha sin egen lilla personlighet, men väldigt lik M.
    Hälsningar, Tina

    SvaraRadera
  7. Å vad glad jag blir av dina bilder. Ibland är det riktigt bra att bli utmanad sådär. Många kramar Marran

    SvaraRadera