söndag 23 januari 2011

Livet som knopp, blomma och vissen.

3 kommentarer:

  1. Kanske är en definition på vuxen att man förstår livets skörhet.
    I ett sjukhus finns alla varianter av livet.
    Vi är här i livets start och får sakta se hur allt tar form hos F.
    Vår lilla blomknopp växer och sprider redan väldoft.
    Andra är här i livets slutskeede. Blomman har redan blommat och små tecken visar på dess slut.
    I korridoren idag såg jag något hemskt.
    En söt liten tant drog omkring med sin gubbe i en rullstol. Plötsligt faller gubbens huvud ihop mot bröstet. Tanten ropar:
    "Ingvar, vad är det Ingvar, Ingvar..."
    Sen springer hon så snabbt hennes gamla små ben orkar och försvinner med gubben in på en avdelning.
    Det var då det slog mig, livet.
    Livet på jorden är bara för en tid.

    SvaraRadera
  2. Så hemskt!
    Föresten, jag har svarat på din kommentar på min blogg!

    Krama F från mig!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej Ida!
    Oj, vad stor och fin F är på bilden. Helt otroligt vad han ökar i vikt! Vad visar hans kurva för vikt vid beräknat datum om han fortsätter i denna takt? Låter som han kan bli en riktig bjässe till dess..! Jag tror han snart går om vår Felix som är uppe i 3,6 kg vid 3 veckors ålder.

    Du, vad mysigt med en egen dag med käre maken. Så fina ni är på bilden.
    Tänker ofta på er och tittar in här på bloggen så gott som dagligen även om jag inte hinner lämna kommentarer så ofta.
    Stor kram från mig. //Joy

    SvaraRadera