söndag 31 januari 2010

Skilda världar


Mina tjejer får verkligen uppleva saker som få andra svenska barn någonsin kommer i närheten av. Allt vi möter nu hjälper oss vidare i livet. Jag tycker att detta är superkrävande! Men är ändå glad över allting. Ikväll när vi skulle göra välling till lilla T så kändes det som att droppen var nådd. Hela vällingburken kryllade att piss-myror! Trots att vi hade locket på och burken stående i en påse som var igensatt med en klämma. Värdelöst. Det var bara att börja ösa bort dem, skaka burken och vänta på att fler skulle krypa fram. Vi behöver ju vällingen! För länge sen när jag gick på mini-klubben i Jävre så fick jag lära mig att myror är bra att äta eftersom de innehåller så mycket c-vitamin... Den lärdomen var bra att fokusera på i en stund som denna.

7 kommentarer:

  1. Ni får verkligen stöta på prövningar av alla de slag men ni verkar då klara det mesta. Jag vill gärna ha kontakt med dig under måndag det gäller morfars hus. Kram på er alla från mormor.

    SvaraRadera
  2. var det inte nyponsoppa med myror i på stugan oxå?? Tänker på er kram Marran

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Reviderad version av Shirin:
    ni är starka I och ni klarar det!!! gillar er!:)

    SvaraRadera
  5. Den bilden tog tag i en...
    Hur går det med flickorna? Längtar E "hem" till Kolkata?
    (På s-skolan igår tänkte vi på er).

    Hälsa hela familjen!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Tänk vad ni får vara med om,här hemma händer det inte så värst mycket,annat än att snön bara vräker ner,o kallt är det oxå.Ha det bra snart ses vi igen det ska bli jättekul.Kram från moster

    SvaraRadera
  7. Indianerna: E längtar hem, fast det går bra ändå. Kämpigaste är nog maten, ris ris ris ris och så blir det ris...

    SvaraRadera