torsdag 14 januari 2010

Självporträtt och att vara själv


Det är nyttigt att komma hemifrån ibland, att vara själv. Idag var det en sån dag. Klockan 08.35 sa jag hej då till mannen och mina flickor där hemma. Konstig känsla. Jag själv utan barnen, hur ofta händer det egentligen? Visst har jag haft barnvakt endel kortare stunder under dagtid, men inte lämnat dem för en hel dag!
Hjälp så effektiv man blir när man sitter och dolar utan avbrott. Inga barn som behöver hjälp eller lockar på ens uppmärksamhet. Men det är tomt också, oj vad man hinner sakna dem. Inga kramar och inget mys. Ingen dans till hög musik och inget pyssel. Desto större glädje när jag kom hem sen! Jag fick så långa och många kramar att det aldrig höll på att ta slut. Tala om att känna sig älskad och saknad!

En annan sak som jag vill dela med mig av här på bloggen är en kommentar som svar på alla fina ord om mina fotografier. Bilder förskönar alllting- så är det bara. Detta medför att den föreställning som ni får av hur vi har det här nere många gånger kan vara ganska skev och väldigt snäv. Det är långt ifrån glitter och glamour att vara här. Och hur trevligt hade det varit att bara gnälla om allt det jobbiga. Men det är också så att hur mycket jag än skulle försöka beskriva eller ge en helhetsbild av livet här, så skulle jag misslyckas. Det är stört omöjligt! Livet här måste upplevas, måste delas.
I allt detta, så går det att vara en vinnare och fokusera på det positiva och det tänker vi göra.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi längtar efter er. Vi blev jätte glada för hälningen som vi fick genom Urban när du pratade med honom senast!!!!Tack för julklappen, den används flitigt/Sofia

    SvaraRadera
  2. Du är ett föredöme i att fokusera på det positiva!

    SvaraRadera
  3. Jag rekomenderar er alla som har möjligheten att åka och hälsa på dom att göra det.
    För mig har det varit en själslig upplevelse att se detta arbete som behövs i Kolkata. Jag är från djupet av mitt hjärta överlycklig att få komma och hälsa på M och I och de söta tjejerna. Jag har fått se de saker som man bara har sett på tv innan. Dessa människor, en helt annan kultur.
    Man har fått en AHA upplevelse om livet. Livet är inte prylar, hus, pengar osv.
    Livet måste upplevas. Ska man sitta där när man blir gammal och fråga sig själv, -Vad har vi gjort med vårt liv!
    M och I kan verkligen sitta och njuta över att dom lämnade all "LYX" och flyttade till detta land som verkligen behöver hjälp. Jag tänker speciellt alla barn som får en FRAMTID pga M och I.
    Jag vet att det är jättemånga som stöttar dom, och det kommer vi fortsätta med.....

    SvaraRadera
  4. Vilmer sa idag vid lunchen att han ville gifta sig med E! Stor kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Beundrar er för det ni gör och eran inställning till det! /PH

    SvaraRadera