onsdag 6 januari 2010

Det närmar sig


Nu har jag suttit och sorterat och grupperat bilder från Thailand i några timmar tror jag... Snart dyker det upp några riktiga frestelser här på bloggen! Ni får njuta av denna góbit så länge :-)
Det är extremt kallt här i Kolkata nu. Fast det beror ju så klart på vad man jämför med. Hörde att det var minus 40 grader i dalarna. Riktigt så illa är det inte här. Men det är ändå kallare i stan detta året än det har varit under de senaste tio åren. Mitt på dagen går temperaturen upp till runt plus 19 grader utomhus. Inne i lägenheten är det SÅ kallt. Bjöd några vänner på fika idag och de nästan (observera ordet nästan) frös ihjäl. Besöket slutade med en sväng till lekparken för att tina upp lite. Problemet inomhus är en lång rad, till exempel så är det stengolv och ac-apparater som bara kan kyla ner rummen och inte värma upp dem. Detta har inneburit att mina tidigare tankar om att jag var rätt tokig som tog med mig fliskläder till barnen från Sverige, plötsligt var det en väldigt god idé! Denna kyla innebär också att alla våra nära och kära som påstått att de inte kan hälsa på oss på grund av den extrema värmen- PLÖTSLIGT KAN HÄLSA PÅ OSS!!! Man kan alltid vända det negativa till något gott. Välkomna hit till er som känner sig skyldiga ;-)

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Wow! M, ser ju ut som Mads Mikkelsen. Dansk superstjärna.
    M kanske får förfrågningar när ni är ute????
    Kan jag få vara din agent...

    SvaraRadera
  3. WOOOOWWW! M ser ju som MADS MIKKELSEN, dansk superstjärna!
    Är det någon annan som har sagt det???

    SvaraRadera
  4. Här är det -32,7 idag :)
    Hag skulle mkt hellre vara i Kolkata just idag.
    Synd att nästan allt som är roligt ska kosta....

    SvaraRadera
  5. Det är bara att gilla läget Olof!
    Själv så gillar jag de grå håren.

    SvaraRadera
  6. Korrigerad version från Phreetha:
    Mäh! Vad hände?! När fick M rynkor runt ögonen och gråa strån i skägget? Hoppas det är fejk! Annars betyder ju det...att jag börjar bli gammal.
    Vojne vojne.

    SvaraRadera
  7. :-D Trodde först att jag censurerats, men nu såg jag att jag till och med fått svar! :-) Ja, det är nog bara att gilla läget. Åren är svåra att stoppa och jag hoppas att jag klär lika bra i mina grå strån som du gör i dina....

    SvaraRadera