måndag 4 oktober 2010

Riskor & Kanelbullar


.
Vid lunch idag så åkte jag till byns bagarstuga för att baka riskor (tunna mjukkakor) tillsammans med min hjälpsamma mamma. Till en början så kavlade och naggade jag bröden. Men jag fick ganska fort ont i ryggen- det börjar bli sånt framåtlut med magen. Efter en stund så bytte jag uppgift med mamma och då fick jag grädda bröden i den vedeldade ugnen, hett och svettigt men roligt.
Nu är frysen fylld med nybakade riskor och det är en stor rikedom!
Helt slut somnade jag sen på soffan...
Efter en stund kom familjen hem med kanelbullar! Vilken fest! Klart att man vill vara med och fira kanelbullens dag.

3 kommentarer:

  1. Härligt! :) Jag gjorde oxå ett försök till kanelbullar, dock misslyckat...
    Hur går det för M? Händer det något på jobbfronten?
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  2. Bryne: M har fortfarande inget jobb i sikte... börjar kännas lite segt. Men vi VET att det kommer.
    Hittade du några gardiner?!

    SvaraRadera
  3. Så gott med nybakt bröd. Vi bakade mjukkaka i bagarstuga för ett par veckor sen och det är redan slut =)
    Ja det var verkligen jättekul att spela super mario, har inte spelat det på år och dar. Vi spelade även lite "ice climber" och hon har också "duck hunt", värsta nostalgin =)
    Blir lätt en till spelkväll inom kort =)

    SvaraRadera