tisdag 12 oktober 2010

Hjälp- kylan kommer!


.
Hur ska jag överleva detta kalla land?? (nu skrattar säkert alla indien-vänner rejält och njuter lite extra av värmen...)
Nu är kylan här på allvar, eller i alla fall på gång. Igår kväll kom det ett plötsligt snöoväder som beklädde gräsmattan med vita flingor. Idag, ett par timmar efter lunch, så låg isen/frosten fortfarande kvar utanför vårt köksfönster. Har tagit ett fotografi som bildbevis- om nu fotografier kan bevisa något nu för tiden (nu håller jag på att närma mig en frågeställning i klass med högskolenivå och jag lämnar den där hän...)?
Efter att paniken över den friska och blåsiga luften hade lagt sig så klädde jag på barnen rejält med kläder. Själv så invigde jag ett par tights i långkalsongsyfte och plockade fram vinterjackan. Väl ute så njöt jag och tjejerna av att solen sken och luften piskade våra kinder röda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar