torsdag 4 mars 2010

Titta Max!








Alla som fött barn efter 1982 i Sverige är förmodligen bekanta med Max-böckerna för småbarn. Häromdagen fick vi låna fem stycken Max-böcker från en vän här nere! Nu på morgonen har E varit och hälsat på en kompis medan jag läst för lilla T. När vi fick låna böckerna kom jag på mig själv att jag nästan inte alls läst något för min andra dotter. Ni må tro att jag var flitig med nummer ett! Så nu var det hög tid att komma ikapp lite. Tala om att hon gillade Max! Vi läste alla böcker nästan tre hela varv. Sen var hon alldeles slut... då fick hon titta lite på storasysters dvd-film om Fiffi och ett stort leende lyste på hennes läppar.
Idag är jag på benen igen efter ett riktigt uppror i magen. Igår fick M vara hemma hela dagen och jag låg helt utslagen på sängen efter förra nattens hemskheter. Men nu är det som sagt över! Så skönt. Jag hoppas också att det inte ska vara så varmt ute idag som det varit de två sista dagarna med en topp-temperatur på 37 grader! Nu ska jag, barnen och några vänner nämligen sätta oss i en taxi och åka ut på äventyr! Ha en underbar dag!!

6 kommentarer:

  1. Så skönt att vara frisk igen! Hoppas att ni får ett härligt äventyr idag! Stor kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Ha ett riktigt härligt äventyr, har själv varit ute med systrarna i solen men här är det dock
    -7. en härlig "vår"dag kram Marran

    SvaraRadera
  3. Skönt att du får vara på benen igen! /Emma

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du mår bättre!!! Hoppas ni hade ett roligt äventyr när ni var ute. Kanske kommer lite bilder?! :-)
    Känner igen det där med att nr2 inte fått lika mkt läst för sig. Men det är ju lite så att man har mest tid när man bara har en liten. Men desto mysigare o värdefullare när man tar tid att sitta ner själv med dem. Låter som ni hade det riktigt mysigt du o lilla T. Stor kram till er alla!

    SvaraRadera
  5. Hej skönt att ni mår bra hörde att ni fått igång acn skickade en kylig hälsn på e bloggen vi hörs nu är jag igång på nätet strulat lite idag också hälsn M-F

    SvaraRadera
  6. Tack för stora, välbehövliga ord på min blogg.

    SvaraRadera