lördag 6 mars 2010

Lördagsgodis!




Nyss hemkomna efter en heldag på Kolkatas största shoppingmall. Det var underbart att springa omkring i affärer med AC överallt. Det var faktiskt så "kallt" att vi stundvis frös där inne :-) Med mig hem fick vi bland annat Crocs-skor till alla tjejer i familjen. E och T fick var sitt par gula foppa-tofflor och jag fick dessa svarta skor med kilklack. (Men skvallra inte för E, hennes blir en födelsedagspresent i slutet av månaden.) Mina skor var så förvånadsvärt sköna för att vara så höga! Jag slängde mina flipp-flopps i crocs-påsen och tog på mig skorna på en gång. Sen så kan jag väl avsölja att fötterna var lite trötta efter en hel dag i affärer, men inte avsevärt.
Väl hemma så dukade vi upp för fest, eller näst intill lördagsgodis faktiskt. Vi hittade nämligen en liten brieost och en red cheddar cheese bland varorna på gourmet-hyllan på mataffären som fick följa med hem. SÅ OERHÖRT GOTT! Trots att de små små oststumparna kostade ca 50kr styck så var de värda varje öre. Så vi njöt...

2 kommentarer:

  1. snygga skor...å ljusstakarna- me like!

    Hoppas helgen fortsätter bra för er. Själv jobbar jag natthelg å idag har jag sovit bort en fantastiskt fin vårvinterdag :(

    Pappa bjudit hela högen på middag, leverpalt. Gott!!! Vilgot och jag har bakat en liten sockerkaka som han stolt bjöd på efter maten. Nu lite tidsfördriv innan jag måste åka på jobbet...stickar en liten sjal/halsduk.

    Ha det gott. Många kramar till er alla
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. skorna var ju super snygga. vad fyller E? Tänker på er. Ska nu till stan med samme och försöka hitta några skor...Kram marran

    SvaraRadera