fredag 26 mars 2010

Stormvindar

Jag har haft två extremt hektiska dagar med många omtumlande känslor... Igår tog vi avsked av våra dyrbara vänner som åkte hem till Sverige och samma dag avskedade jag min söta lilla städerska. Ett vet jag efter detta, att vara personalchef är ingenting för mig. Trots att det inte har fungerat särskilt bra med städerskan så gillade jag henne. Hon hittade vägen in till mitt hjärta och jag kommer aldrig att glömma den söta lilla indiskan...

Idag har jag jobbat samtidigt som några flyttkillar tryckt in ett bohag i vårt förråd samt i delar av vår lägenhet. Men det har gått över förväntan och nu ikväll har lugnet återigen tagit plats i hemmet.

Ni får ta att jag återigen visar något under danstemat på bloggen. I afton dansade E till "Fångad av en Stormvind" och temat var så passande till mina stormvinds-dagar. Hoppas på att få en fungerande cp-spelare i morgon så att hon kan få riktig musik att dansa till bara. Vi investerade i en Philips cd-spelare för tre månader sedan, men den är redan trasig, suck. Kvalitén på produkterna här borta är inte alltid av den bästa. Får se om de godkänner vårt försök att få byta in spelaren?!

2 kommentarer:

  1. Snygg dans E, och grattis i förskott, du har ju hunnit bli stora damen! Vi längtar och längtar... Kusinerna från U:a kommer snart och ska köra skoter tillsammans med oss. Idag så ringde det en från titan television och undrade om vi ville vara med i en tv produktion, om fam. som semestrar i Sverige!! Hon hade hittat våran blogg, och tyckte att vi verkade göra mycket på våra semestrar!! (bloggens sista uppdat var typ 2 år sen ha ha ha) Vad säger du, syrran på TV eller??? kram kram ses SNART Linda

    SvaraRadera
  2. Linda: Hallå syster! Hörde du så snabb Emma var på att skicka mig lite bilder ;-)
    Jag vet inte vad jag ska säga om tv produktionen... de kan vinkla er familj precis som de vill i rutan... får ni möjlighet att godkänna ett eventuallt program innan det sänds?!
    Så mysigt med skoter-körning!!! Det ser vi fram emot oxå. Ha en underbar GLAD PÅSK!!

    SvaraRadera