söndag 28 mars 2010

Indiska våffelrån


När vi befann oss nere i Kerala så fick vi smaka på våffelrån som var gjorda i en enormt vacker form. Min "syster" som vi bodde hos fixade ett indiskt våffel-järn och receptet till mig och tog med det till Kolkata nu när hon var på besök. Jag blev SÅ glad och bestämde mig för att försöka skapa en ny jultradition i vår familj och baka dessa varje jul...vi får se hur det blir med den saken. Ikväll har jag testat att fritera rånen för att få till något kul fika till E:s födelsedag imorgon. Till en början var det väldigt svårt men efter ett tag fick jag till det! Så nu blir det glass och rån istället för svensk tårta på kalaset. Inte lika gott, men väldigt vackert i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Hej Ida m. familj

    Har varit in på din blogg nästan varje dag sedan jag fick höra att den fanns, den är så fin och ni gör verkligen mycket för era medmänniskor. Hoppas att ni får forsätta ha det bra. Ni är så välkomna till Jävre när ni kommer hem. Kram Eva-Lena m.familj

    SvaraRadera
  2. Så fina rånen blev!
    Blev de lika goda som de i Kerala?
    Saknar mamma-gemenskapen.

    Lisa

    SvaraRadera
  3. Lisa! Rånen blev en helt annan sort. I Kerala var de hårda, kanske pga rismjölet som jag inte lyckats hitta. Jag använde bara vetemjöl och mycket mer än enligt receptet. Mina påminde mer om våfflor och de blev jättegoda!!

    Oj Oj oj- det är DU som är saknad! Har inte fattat det ännu... känns så konstigt och tomt.

    SvaraRadera