måndag 8 mars 2010

PARFYM




När vi kom till Indien hade jag bara med mig en liten prov-parfym flaska av märket Prada. Doften är kraftig och lite "tantig". Nu däremot har jag plötsligt TVÅ stycken helt fantastiska dofter i mitt hem!
Den första är av märket Elizabeth Arden och heter Mediterranean BREEZE. Det var en födelsedagspresent från min kära familj. Doften upptäckte vi en dag när jag och mannen gick i ett köpcentrum. Man kan inte passera parfymavdelningen utan att ca femtio personen ler åt en, gör reklam för sin parfym och hoppas på att man ska köpa en flaska. Just den dagen hade vi inte så mycket för oss så vi gick igenom parfym-avdelningen med inställningen att hitta en god doft. Och det gjorde vi! Både jag och mannen föll för denna underbara milda, lätta, och lite söta doft.
Den andra parfymen är av märket Christian Dior och heter J´adore. Den parfymen fick följa med oss hem från Thailand, vi köpte den till ett riktigt bra pris. Det är en klassiker i min värld och en doft som varje kvinna någon gång borde få ha i sitt hem. Den här parfymen köpte pappa hem en gång till min mamma också. J´adore påminner till en del om vår nyfunna doft men denna är på något sätt ännu fräschare i sin framtoning. En riktig väldoft.
Nu till alla män som läser min blogg, varför inte överraska din fru och komma hem med en flaska? Det blir en njutning för er båda och du får en ännu lyckligare fru!

2 kommentarer:

  1. Äntligen lite tid över att skriva lite! Esther sover och de andra två är ute och leker. Det har varit några riktigt härliga vårdagar här i uppsala. Solen skiner men smälter ändå inte bort den härliga snön. Skulle vilja trycka på paus just nu. Men ändå inte för då skulle ni ju inte komma hem ngn gång:-)Vi ser fram emot några mysiga övernattningar hos oss innan det bär iväg till Jiverbojn. Hoppas att ni vill det! Kan maila över några nya rutiner som vi har i vårat hem. T. ex. Hur vi firar fredagsmys osv. skämt åsido, vi längtar efter er! Algot sa föresten att han vill att E ska bo här 100 miljoner 10 dagar. Så den där flytten får ni nog ställa in;-)

    SvaraRadera
  2. Mimmi: ÅH SÅ KUL DET SKA BLI ATT BO HOS ER LITE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Längtar...

    SvaraRadera