måndag 30 november 2009

Trötter




Tänk så fascinerande- att bara lägga sig ner och somna på plats varhelst tröttheten slår in. Det är både skalman och indier duktiga på! Idag är jag trött. Ögonbollarna värker runt om... Kanske inte så konstigt med tanke på att jag var uppe sent och kollade in en fotbollsmatch hos grannen. Sen var jag uppe tidigt med barnen för att strax efter halv nio åka iväg till ett kontor. Efter det har jag hunnit besöka en indisk skola och fotodokumenterat skolbarnen, besökt en vän och druckigt kaffe, lekt med barnen på lekplatsen, skrubbat ett litet svartfotat barn... Nu ska jag samla ihop lite krafter till att laga middag till maken. Tänk om man bara kunde lägga sig ner en stund och sova, just här på det kalla marmorgolvet...

4 kommentarer:

  1. Ja, glöm inte att ta hand om dig själv Idalina. Det är vi kvinnor ganska dåliga på. Men det är fantastiskt det du gör för andra och din fam. Kram Mim

    SvaraRadera
  2. Du har ju tränat på att ligga under bar himmel så vem vet kanske var det för en tid som denna, det är väl åtminstone varmare där så du behöver ej sovsäck. Jag är glad och tacksam över att du har en lya med säng att sova i så du ej behöver ligga ute. Har idag kollat på Emmas barnvagn jättefin , nu börjar det kännas lite verkligare att min lilla Emma ska ha barn snart. Kram på er alla från mormor.

    SvaraRadera
  3. Mimmi och Mormor: Era ord betyder mycket!!!

    SvaraRadera