torsdag 26 november 2009

Ny upptäckt, skönheten!






Jag och tjejerna har haft en mysig eftermiddag. Vi hade bokat lunch-date med Mr M på självaste Mc Donald´s! Efter kalaset så besökte tjejligan en mataffär. Det var där vi hittade henne, skönheten...
Hade ingen som helst aning om vad det var eller hur det skulle användas innan vi fick experthjälp ifrån tre expediter. Hur ska då skönheten tillagas? Man lossar på de stora bladen för att hitta innandömet som syns på bild två. Sen rensar man dessa pinnar och kastar bort det som syns på bild tre. Det andra små blom-delarna ska sedan kokas och kryddas med curry och ingefära. Nu till bildgåtan; vad tror du att skönheten är för något?! (Rätt svar publiceras under kommentarer i morgon.)

4 kommentarer:

  1. Har inte den blekaste, men den var VÄLDIGT vacker, det måste jag hålla med om!
    *spännande att se resultatet

    SvaraRadera
  2. Jag har inte den blekaste aning, men jag måste hålla med om att den är jättevacker.
    Vad spännande att ni vågar prova dessa konstiga frukter/grönsaker/vad-det-nu-än-kan-va.
    Ikväll blir det SEMLOR, men inte för att M har sagt något utan för att jag har blivit såååå sugen.
    Kram på er och saknar er så mycket.
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Värst vad tråkiga alla är då, knappt någon vågar sig på att gissa trots att så många kikat in på sidan... Har jag satt ribban för högt denna gången kanske?

    Rätt svar är: BANAN-BLOMMA!

    Jenny och Cecilia- bättre lycka nästa gång!

    SvaraRadera
  4. Vad gör man med en banan-blomma då?
    Nu blir jag nyfiken hur det smakar. Friterad banan har man ju ätit flera gånger, smakar det så?
    Semlorna blev kanoners, M ringde mig när han skulle åka hem i fredags. Han skrattade för tydligen så hade vi Skypat er med några sekunders mellanrum.
    Hahaha, passar vi bra ihop eller!
    Kramar på er alla!
    Jenny

    SvaraRadera