torsdag 5 november 2009

De har landat!


Jag är upprymd, uppfylld och upplyft! Denna morgon var ingen vanlig morgon. I morse lämnade jag barnen hos en väninna för att sen sätta mig i en taxi och åka till flygplatsen. Idag var dagen när vår första längtan skulle bli uppfylld (på lördag kommer nästa..). Tänka sig, nu är de här de goa och glada G-borgarna! Med sig hade de gåvor som nästan inte är av denna värld; falukorv! hushållsost! vispgrädde! knäckebröd! jordgubbssylt! svenska kakor! välling! svinto! ströbröd! pås-klämmor! kaffe! lösviktsgodis! Mald kanel och kardemumma! Och säkert var det något mer utropstecken också, det är svårt att fokusera när man blir så ivrig :-)

5 kommentarer:

  1. hej Ida!
    har en liten förfrågan: undrar om du skulle ha möjlighet att köpa en liten liten sak till mig och antingen skicka hem med någon besökare eller via brev eller vänta tills ni kommer hem. OM det inte är för mycket begärt!
    när jga var där sist köpte jag fina indiska tåringar, enkla med smala 'öppna' band runt om så att man kan välja omkrets själv - fattar du? och så något enkelt uppepå, typ ett löv, en fyrkant el så.
    alla de jag köpte har nu gått sönder, en efter en. och jag undrar om du skulle ha möjlighet att köpa nya till mig?
    men bara om det är ok!
    KRAM till er allihop! (från ett soligt Spanien)

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att de kommit fram. Ha det riktigt bra och hälsa alla! /Ingvor

    SvaraRadera
  3. Känns som att ni fått allt ni behöver!
    *hmmm
    Vad ska man då överraska med?!
    *klurigt


    Förresten....Kolla in Elsas teckning på min blogg! *stolt mamma

    SvaraRadera
  4. Så härligt det måste vara med lite svensk mat igen! glädjs med er. speciellt m E som får äta sin älskade falukorv! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Den där falukorven lät god!
    Förstår om ni är tacksamma, det är ni väl värda efter allt ni gått igenom här.

    Lisa

    SvaraRadera