lördag 21 november 2009

New Market- Oberoi


Vad vi fixat och donat hela dagen! Hela familjen började dagen med ett fika hemma hos en av våra vänner som vi också är vår granne. Han är en fin man och har äran att vara vår äldsta dotters bästa indiska vän (det skiljer 21 år mellan dem men ändå...)! Denna dag hade jag fått i uppdrag att mysa till det lite i han och hans broders lägenhet. Detta ledde till ett rejält inköp på min favoritaffär Anokhi. Vi har handlat 14 gardinlängder, 9 kuddfodral, 3 dukar och en väggbonad! Ska bli väldigt kul att se allt på plats sen :-) Vi har även besökt Kolkatas mest kontrastrika plats idag, New Market och Oberoi. New Market är en indisk marknad, packat med människor, lukter, smuts, fattigdom och annat. Oberoi är stans finaste och dyraste hotell som märkligt nog är placerat alldeles intill denna marknad. Jag tänkte för mig själv när vi besökte denna exklusiva oas; hit får jag ta min storebror och svägerska för en weekend medan jag passar deras barn... Så kära storebror- bara du kommer så är barnvakten fixad!

1 kommentar:

  1. åh vilken mysig dag! ska bli spännande att se grannens lägenhet! :)

    SvaraRadera