onsdag 4 november 2009

Neka inte


Neka inte den behövande din hjälp, när det står i din makt att ge den.
Det är väldigt lätt att se behov som stannar just där, man såg behovet. Alla har vi människor runt omkring oss som behöver en hjälpande hand. Tänk om var och en, du och jag, kunde omvandla det vi ser till en handling. Kanske tänker du att du inte har så mycket att bidra med till alla stora världsproblem. Då var det ju bara det att poängen sitter i att hjälpa varje gång det står i vår makt att göra det. Här om kvällen såg jag en film som heter; Yes Man! Den var inte alls jätte bra men hade en rolig idé där huvudaktören blev tvungen att säga ja till allting han ställdes inför.
Jag vill leva med den inställningen att inte neka en människa min hjälp i de situationer som jag faktiskt kan göra en skillnad... What about you?

1 kommentar:

  1. Vilket bra inlägg vi behöver nog alla stanna upp och fundera på vad vi kan göra. trots kristider har vi ju det väldigt bra. /Kram marran

    SvaraRadera