torsdag 26 november 2009

Skördearbetare


Kolkata liknar Uppsala på ett sätt, man kommer ut på landet på en gång. Nu är det skördetid för blomkål och det skördas i stora mängder. Jag har tagit mig själv i kragen och övervunnit den äckliga känslan från när jag åt blomkål sist. Visserligen så är det inte gott att äta blomkål kokad på spad av tusenfoting men det behöver ju inte innebära att man måste tillaga blomkålen på samma sätt nästa gång man äter :-) Denna gång delade jag huvudet i små små bitar och hade stenkoll på hur varje liten bit såg ut runt omkring sig, och resultatet blev lysande. Jag och tjejerna åt upp hela blomkålshuvudet, som vi stekt i ugn tillsammans med andra rotfrukter, alldeles själva. Och det var så där fantastiskt gott som bara blomkål kan vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar