torsdag 29 oktober 2009

Tänk om


Det är med gråten i halsen jag skriver idag. Tänk att jag fick födas av en mamma som valde att behålla mig. Tänk att jag fick växa upp i ett rent Sverige med både en mamma och en pappa som bryr sig om mig. Tänk att det aldrig varit någon större brist på pengar i vår familj. Tänk att jag alltid haft allt vad jag behöver. Tänk att jag fått uppleva vad kärlek är. Tänk att jag både kan skriva och läsa och fått gå oändligt många år i skolan.
Tänk om den här mannen nästan inte fått uppleva något av allt detta...
Jag måste lära mig att leva ett liv av givande för jag har SÅ mycket i överflöd som andra saknar.

1 kommentar:

  1. Ja, man har så mkt att vara tacksam över. Man behöver vakna upp ibland och inse detta. Lära sig att vara tacksam över saker man tar för givet; säng att sova i, mat, trygghet etc.
    Tänker på er! Kram Mimmi

    SvaraRadera