fredag 2 oktober 2009

En liten vän på besök


I kväll fick vi besök, en liten ödla tittade förbi i köket. Ganska söt faktiskt. Man kan nästan tro att det är en liten leksak när man tittar på den. Idag har vi haft fullt upp... Jag hade äran att vara ute och "jobba" idag! Kul att få komma ut lite. Sen så har vi fått nycklen till vår lägenhet!!! Så nu börjar grovjobbet i morgon med att städa ur den. Väggarna är nymålade, vita och fina, men resten är VÄLDIGT smutsigt.. Man får det nog aldrig rent men det känns skönt att själv har städat överallt i alla fall. Nu dröjer det inte så många dagar innan vi kan flytta in i vår egen lya! Det har hänt mer roliga saker idag oxå- vi hittade lyxvaror som Fresh Cream (typ som grädde, inte vispbar men den tjocknar. Kanon i matlagning) och White Crystal sugar (nästan lika fina korn som strösocker. Vilket innebär att allt socker inte hamnar i botten när vi ska göra sockerkaka!). Nu väntar lite Coca-Cola med tillbehör innan jag somnar :-) Får se om min lilla kompis i köket fortfarande sitter kvar...

6 kommentarer:

  1. Oj vad du är cool inför såna omständigheter! Kommer du ihåg i kenya när det kom en sån precis när vi skulle sova... jag fick ju nästan panik!

    Är hemma i gbg nu. Får höras på skype nån gång. Jag har ditt nr o hörde att du hittat robbans.

    kram på er alla!

    SvaraRadera
  2. var glada för dessa små fredliga vänner!! de ser nämligen till att ni slipper mindre trevliga "vänner", såsom spindlar, kryp o till viss del även kackerlackor. =)

    SvaraRadera
  3. nej men vilka nyheter! var hittade ni sockret?

    SvaraRadera
  4. Shirin- kolla in Big Baazar vid New Market! De har 5 kilo påsar :-)

    SvaraRadera
  5. oh så spännande, det ska jag göra... du kanske rentav får lov att följa med! ;)

    SvaraRadera
  6. Shirin- det gör jag gärna, det vet du! :-)

    SvaraRadera