lördag 10 oktober 2009

M fixade hemhjälp idag!




Idag åkte jag iväg med en vän för att storhandla mat. M var hemma med tjejerna och passade på att använda sig av deras städtalang! Observera att T faktiskt oxå har en liten trasa i sin hand. När jag kom hem igen så fick E och T prova indiska kläder som jag fyndat till dem. En trio i pink fashion! E var särskilt stolt över att få likadana kläder som mamma...
Det har hänt en hel del de sista dagarna här hemma (häftigt- jag skrev "hemma"). Vi har fått möbler som skickats med en container från Delhi, både matsalsgrupp och soffgrupp! Underbart att kunna sitta vid ett bord och äta. Oxå underbart att känna att man kan vara tacksam över det och inte bara ta det för givet. *tänkvärt* Dessutom har vi fått leverans av både ugn och tvättmaskin idag!!! En flera dagars sen levernas som dessutom inte var komplett, men ändå. Vi har fått en internet-sticka till vårt hem vilket innebär att det nu bara är att tuta och köra med skype igen. Förmodligen är det en ganska seg uppkoppling som eventuellt medför att man inte kan använda bild när vi pratar med varann men vi kan prata i alla fall!
För två kvällar sen var jag och E med om något smått obehagligt;
Vi åkte i en hiss tillsammans med ett litet bord och en fåtölj. Plötsligt blev det strömavbrott (som det har förmåga att bli rätt ofta här), alldeles svart och hissen bara dog. Sen började jag känna att vi liksom sjönk nedåt med hissen en kort bit. Vi kunde inte se någonting. Jag talade lugnande ord till E, som egentligen var lika mycket till mig själv, samtidigt som jag tog hennes hand. Tankar som att utrymmet är litet och luften i alla fall borde räcka en bra stund och att detta är en indisk hiss snurrade i mitt huvud. Sen sjönk vi lite till... Det hela slutade med att jag lyckades slita upp dörrarna, klättra uppför en hööög tröskel (som var golvet till nästa våningsplan) och lyfta ut både möblerna och E. Puh... Vad säger man- det är Indien :-)

2 kommentarer:

  1. Phhu... vilken grej!!! Vad obehagligt det måste varit. Du är ju cool. Wow! Tur att du är så duktig på att behålla lugnet. Miss you!

    SvaraRadera
  2. oj... glömde säga att kommentaren var från mig...
    Kram Matilda :)

    SvaraRadera