tisdag 27 oktober 2009

Att hänga tvätt








Hemma i Sverige gillar jag att hänga tvätt ute! Det doftar så gott, torkar så snabbt och är härligt för själen att drömma sig bort en stund medan man fixar med tvätten ute i trädgården. Här hänger man också tvätt ute, fast under andra förhållanden. Det finns tvätt på tork på de mest otippade ställen. Kanske borde man göra en fotobok bara med bilder på tvätt! Tänk hur det fungerar- många tvättar sina kläder ute på gatan i brunt vatten utan tvättmedel, sedan hänger de upp allt på tork också det ute på gatan. Det blir förhoppningsvis lite renare än det var innan...
Idag har vi en hushållsdag hemma. Jag bakar sockerkakor till en tillställning i morgon. Är så glad över att jag tagit med vaniljsocker och bakpulver i våra resväskor! Hoppas det räcker hela vår tid här bara... får nog försöka frakta hit lite mer framöver.
Idag är jag tacksam! Jag är tacksam för min tvättmaskin och mitt torkställ. Jag är tacksamför över min ugn, mitt bakpulver och mitt vaniljsocker. Vad är du tacksam för idag?

1 kommentar:

  1. Jag har varit i kontakt med en familj med STORA problem...Det ger en tankeställare....
    Idag är jag glad över att jag själv fått växa upp i en bra familj med föräldrar, syskon släkt och vänner som älskat en trots den man är. Är glad att jag har en underbar man och tre underbara (men jobbiga ibland ) busfrön. att vi har ett fint hus att bo i, en bil att åka runt i, pengar på banken och mat för dagen. Man har så mkt att vara tacksam för vännen! Saker som man bara tar för givet....

    SvaraRadera