söndag 18 oktober 2009

En stor fet råtta!


Idag var hela gänget ute och åt på en restaurang i ett hotell. Jag åt en pepparstek, såååå gott och exotiskt! Sen åkte E hem med pappa på scooter! Gissa om hon njöt?! Kan avslöja att hon fullkomligt sprudlade av lycka. Jag och T åkte vidare med alla kvinnor på lite shopping. Det var då det hände... jag stod ute på gatan med barnvagnen när något plötsligt kom springande emot mig. Det tog någon sekund innan min hjärna hann kartlägga att det faktiskt var en stor stor fet råtta på typ 15 cm (exkl svansen) som siktade mot mina fötter! Jag småskrek kan man säga, och stampade med mina fötter. Att jag stampade var egentligen lite dumt, ett sådant kräk tar man inte död på så lätt. Eller så var det mitt stampande som gjorde så att den struntade i mina fötter och istället siktade mellan mina ben för att springa in i en gränd och gömma sig. De som känner mig väl vet att råttor och möss av någon anledning gillar mig. Man vill bara "hurvas", som en riktig Pitébo skulle ha sagt.

4 kommentarer:

  1. Det hade jag ingen aning om Idalina. Jag som trodde jag kände dig så väl;) Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Men Ida...Du som haft en råtta i ansiktet på natten måste ju ändå klara av att se en stor råtta på gatan. *retas Nä...Jag håller med dig! Råttor är äckliga!

    SvaraRadera
  3. Cia: om man säger så här- det är nog just därför som jag inte vill ha någon mer närgången igen :-)

    SvaraRadera
  4. ja... jag kommer ihåg när du berättade om den där musen i sängen... fy, jag rös! Men detta... ännu värre. Hemskt! men du klarade dig. tack o lov. Hoppas att du slipper dem nu för resten av tiden. Kram Matilda

    SvaraRadera