onsdag 7 oktober 2009

Hoppas fönstrena är hållbara...








T gillar att stå och luta sig mot glasrutan i lekrummet, hoppas det är hållbart... Många har satt galler för sina fönster för säkerhets skull men vi har inga. Här syns utsikten från deras rum. Man ser rakt ner till den lilla lekparken. Sen så ser man väldigt tydligt muren oxå som omringar våra hyreshus. Har glömt att berätta att vi faktiskt bor i gangster-kvarteren! Endel taxibilar vill inte åka hit på kvällarna för att de inte får någon betald resa tillbaka. Men det är ingen fara, jag tror faktiskt att man är rätt trygg när man bor nära alla banditer. Jag menar; -vem själ från sina egna? Sen så har vi ju en fet mur oxå :-)
Här om natten var vi med om en rolig bandit-händelse. När vi flyttade över våra saker från vårt förra boende så var det någon som stal vårt nyinköpta torkställ. Det stod typ 5 minuter utanför en öppen lägenhetsdörr för att sen bara gå upp i rök... Halv ett på natten sen så kom fem vakter till vår vän och bankade på dörren- Madam! Torkställningen var återfunnen, yes!

5 kommentarer:

  1. jag tror jag får svindel av att bara se på korten. Ni verkar ha fått en fin lgh. Tänker på er många kramar Marran

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi är sååååååå! tacksamma för alla fina bilder, ni ser ut att ha det riktigt fint i er nya lya. Vilken fin utsikt T har med rosa vägar och gula bänkar. Jag är ledig idag och har på skypen så du kan höra av dig om den funkar för er. Kramar från mamma A

    SvaraRadera
  3. Jisses..det ser lite farligt ut faktiskt..
    Är det där deras rum.. det verkar ju hur ljust och stort som helst..
    Kan du inte lägga upp lite bilder på alla rum.. så man kanske kan få ett helhetsperspektiv !?
    Vi tänker på er massor!!!

    SvaraRadera
  4. Hej kära ni! Så härligt att se att ni fått det så trevligt och kul med sådana fina leksaker. Algot och Vilmer vill gärna komma och hälsa på.
    Vi saknar er må ni tro!!! Här kommer adressen som jag pratade om. www.playhousedisney.se.
    Stora Choklad kramar och Gott och Blandat pussar från fam lidman

    SvaraRadera
  5. Magda! Kul att du följer oss! Tyvärr har jag inget vidvinkel- objektiv med mig- men jag lovar att det kommer bilder på hela lgh sen. Just nu har vi i stort sett inga möbler, inga gardiner etc. Men vi har nymålade vita väggar och det är inte illa i det här landet!

    Fam Lidman! Hoppas att dessa kramar och pussar kommer fram ;-)
    Vi saknar er enormt...

    SvaraRadera