fredag 18 februari 2011

Vi gillar läget helt enkelt



F har en infektion i kroppen, troligtvis urinvägsinfektion. En
antibiotika kur är insatt och kommer att pågå i 7-10 dagar....
På ett sätt är jag väldigt glad över provsvaren som vi tagit.
Kanske är detta svaret på varför han fortfarande är så trött och
plingar i sina larm. Vi får helt enkelt gilla läget och tro att
utifrån allt detta kommer en pigg och stark kille att träda fram!
Det är inte synd om mig och F- vi är i goda händer.
Det är inte synd om M- han har precis tagit klivet in i arbetsvärlden.
Det är inte synd om E o T- de leker hemma hos mormor på dagarna och
blir ompysslade.
Däremot så är det lite synd om mormor- hon får slita och arbeta
för andra hela dagarna och hinner nästan inte ta hand om sig själv.
En sådan kvinna, tjänande och hjälpsam, med ett enormt stort hjärta
är mera värd än guld!!! Och det bästa av allt är att kvinnan är
vår mamma, svärmor och mormor.

2 kommentarer:

  1. Hej Ida! Stort grattis till er lille F, vilken liten och underbar skapelse. Jag har följt din blog sen jag fick höra att ni fått barn och jag har många gånger fått en liten tår i ögat av era berg och dalbanor. Vi fick våran H sex veckor för tidigt och vi bodde bara 12 dagar på 56:an och ett par dagar på 44:an när han fick RS-virus men när jag läser det du skriver kan jag känna känslan/känslorna hur det var den tiden. Det är väldigt speciellt att få ett prematur barn, trots att det ofta kan vara jobbigt så är det också helt underbart och ett under att man kan sitta och hålla sitt lilla barn i famnen. Jag blir glad att ni håller humöret uppe och ser positivt på tillvaron för snart är den här tiden ett minne blott och det enda man har kvar är minnet av den tiden och ett större självgående barn. Ta hand om er, många kramar från Jenny Hällis (fd. Höglund)

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att läsa din blogg I, trots allt ni är med om är den alltid positiv, ni är så positiva o det tror jag är en stor hjälp i oroliga tider. Sen har ni ju en som ger trygghet när det stormar. Hoppas att F snart blir bättre. Agnetha är bara bäst det håller jag med om. Kramar till er alla
    / Marran
    Ps hoppas det går bra på jobbet för M

    SvaraRadera