onsdag 16 februari 2011

mitt i ett äventyr


Denna morgon blev lite tokig. När F skulle få äta sitt klockan
nio mål så blev det lite svårt att mata honom... De mål som han
inte orkar amma själv ger jag vanligtvis honom i sonden. Problemet var
bara att denna morgon hade han lyckats dra upp sonden från magen. Och
jag hade ingen lust att stoppa tillbaka den, inte nu när vi skulle
åka till sjukhuset för rutinkontroll precis efter den måltiden.
Därför bestämde jag mig för att han skulle få lov att amma trots
att han var trött. En hel timme försökte jag väcka den extremt
trötte och ointresserade lille killen och till slut drog han några
trötta ammningstag. (På bilden syns en lite irriterad kille som fick
lov att vara utan sina kläder i ett försök att pigga upp honom.) Sen
åkte vi på dagens besiktning på sjukhuset med en till början goda
nyheter. F väger nu 3062gr och är 50,2cm lång!! Detta innebär att
han till utsidan hunnit bli som en normal nyfödd bäbis :) Nu ska bara
insidan komma ikapp oxå!!
När vi sedan kört hem igen till byn (resan till sjukhuset tar en
timme enkel väg) så ringde doktorn och sa att vi måste komma
tillbaka igen. Snabb sänkan hade visat sig vara lite för hög och de
var oroliga för att F fått en infektion... Hur i hela världen har
det gått till i så fall?? Vi har verkligen varit noga med att inte
träffa några basiluskor!
Därför är jag och F nu åter igen på sjukhuset för att sova över
och ta nya prover. Eventuellt så får han antibiotika i natt efter att
beskedet på en eventuell infektion har kommit....
Livet är ett enda äventyr!
M börjar på sitt nya jobb i morgon och vi är på sjukhuset. Lite
komplicerar men inte omöjligt när man har morfar och mormor nära :-)

3 kommentarer:

  1. Så glada vi blev över att höra att Markus fått jobb!!! Trist med lilleman bara, hoppas det ordnar sig snart och att ni är hemma igen inom kort.
    Vi tänker på er!!

    /Stina

    SvaraRadera
  2. Vad fin han är, er lilla prins!
    Tänker på er! :-)

    Ann-Christin på Kållandsö (fast i Norge i skrivande stund)

    SvaraRadera
  3. heeej vilken fin blogg du har!! underbara foton på dina barn och dig också då förstås. det var en supertur för mig att ni fick komma tillbaka till avdelningen för då fick jag lite roligt där.
    ha nu en skön vårvecka med barnen, jag har också tagit mig hem. men är inte utskriven än.....allt snurrar på här hemma, fast lite sömn kan jag erkänna att jag har. kramar i massor från pia ville victor och simon

    SvaraRadera