tisdag 1 februari 2011

V. 36







Nu är det bara fyra veckor kvar till beräknad födelse!!
F väger 2694gr och är 46,5cm lång.
Idag fick han för första gången följa med mig till köket på
avdelningen. Vi har blivit mycket friare sen apne'larmet sattes in.
Det är ett litet och smidigt larm som inte behöver kopplas ihop med
utrustning på väggen i vårt rum. Man skymtar larmet under täcket
på bild två.
Nackdelen med larmet är att personalen inte längre ser F:s kurvor på
en skärm på centralen. Nu måste jag ha koll och agera själv om ett
andningsuppehåll inträffar...
Förra natten larmade apparaten tre gånger. Smått chockerande,
speciellt med tanke på att F då haft andningsuppehåll på hela 20
sekunder. Alla tre gånger klarade han dock av att börja om att andas
själv!
Detta larm kommer vi att få leva med många veckor framöver, kanske
månader... Men samtidigt som det gör mig lite nervös så ger det
oxå en trygghet att våga somna på nätterna.
Nu gäller det att slumra en stund för min del. Om en och en halv
timme ska jag vakna igen för då måste F äta (han äter var tredje
timme..)
Sov gott!!

3 kommentarer:

  1. hej vad det går, han växer ju så det knakar den lille. Skönt att ni är lite mer fria nu. Hoppas ni kan försöka slappna av lite. Ni är så duktiga, är inne och kikar här inne varje dag! Blodets beskydd över lille F och er! Kram

    Tusen tack för gratulationer :)

    SvaraRadera
  2. Åhh... det där köket känner jag igen... :) Visst är det mysigt.

    Skönt att det går så framåt för er. Ute på promenad o ta med honom till köket o portabel uppassning. Mycket händer för er och ni förbereds för hemgång.
    Tänk inte länge kvar nu. Längtar efter er!

    Kramar Matilda!

    SvaraRadera
  3. Hej söta Ida!

    Jag var faktiskt på koll i Sbyn förra veckan men var tvungen hem till barnen. Jag vågade inte ringa dig för om du hade kunnat träffas en stund hade jag definitivt stannat kvar! :)

    Nu är det ca. 4 veckor kvar till nästa läkarbesök och vid det laget är ni kanske redan hemma. Men jag hör av mig när jag vet nästa tid - för oj så kul det vore att träffa dig!

    Ha det gott vännen!
    Kram Anna

    SvaraRadera