tisdag 4 maj 2010

Delhi och red alert


God middag, Murg tikka masala och garlic naan, på en fin restaurang.


India Gate!


En vacker snidad trädörr. Trä kan hantverkarna här borta verkligen skapa med!


Mitt livs godaste våffla! Så perfekt! Man kunde välja mellan mängder av tillbehör, jag valde smulad brownie, smält choklad och vaniljglass på min. Fick tanken om att starta ett våffelcafé i Sverige...

Delhi var en stor kontrast att komma till. Allt kändes så modernt och i ordning på nåt vis. Det var nog en bra förberedelse inför fina Sverige.
Att få gå omkring och titta på alla marknader var så mysigt! Det var skönt att få ett avbrott mitt i vardagen och få tänka på helt andra saker än vad man annars gör. Däremot så var det lite ensamt när man skulle sova, då saknade jag familjen jätte mycket. Fast det är nyttigt att få göra oxå.
Delhi har många härliga indiska marknader att erbjuda! Under denna helg så hann vi med Sarojini market, Khan market, Pahar Ganj, Janpath, Connaught Place och Hauz Khas. När jag poängterar att marknaderna är indiska så menar jag att smutset och kaoset finns där. Man får stå ett bra tag innan man verkligen ser vad som finns. Sen så får man stå kvar ytterligare ett bra tag för att få de priser man vill ha! Jag köpte så mycket skoj för så lite pengar! Kuvert och kort, sjalar, kläder, krokar, lyktor, smycken, kuddfodral... Däremot så kommer jag inte att visa några bilder av detta på bloggen- vill att det ska vara en liten övverraskning för er som kommer att få ta emot lite presenter framöver...(!)
På söndag morgon så fick vi veta att det var Red Alert, alltså högsta beredskap mot terror, utlyst under främst lördagen på just de marknader som vi besökte den dagen. Lite läskigt kan man säga. Vi tyckte att det fanns poliser överallt men tänkte inte så mycket på det. Men allt gick bra!! Och jag har haft en av mina roligaste shoppingturer någonsin!

3 kommentarer:

  1. Wow, våfflan såg verkligen god ut! Innan du öppnar våffelcafè i sverige kan du kanske ge vår fam ett smakprov;) Kul att höra att du haft det fint. Kul att få fynda lite innan man kommer hem till svala, gröna, sköna Sverige!

    SvaraRadera
  2. Ohh, nu blir jag avundsjuk på all shopping. Det är minsann inte lika roligt att shoppa här hemma skall du veta. Vi är riktigt tråkiga här hemma, ingen färg och inget glitter.
    Saknar er och hoppas att ni blir friska snart...
    Kramar
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Jenny: Du glömde en sak- det är så galet dyrt att shoppa i Sverige oxå.

    Mimmi: Vi ser verkligen fram emot att få bo hos er!!! Ska bli kul att se hur många sekunder det tar innan barnen börjar leka :-)

    SvaraRadera