lördag 8 maj 2010

Lichi


Idag åkte jag iväg en sväng och lämnade familjen hemma. Behövde få ventilera huvudet lite. Tillsammans med en vän besökte jag bland annat en fruktmarknad där jag hittade lichi. Den exotiska frukten bjöd vi på när jag gifte mig. Kommer ihåg att jag inte alls tyckte att den var så speciell då. Idag var den däremot speciell. Så saftig och god och vacker. Någonting i smaken påminde mig om jordgubbar! Jordgubbar, wow, svenska gubbar med rinnande vispgrädde ska jag njuta av i sommar...
Lillan har fortfarande feber och det är dag nummer fem, suck. Men jag tror verkligen att det håller på att vända nu! Hon har i alla fall smakat på lite annat än välling idag!! Vilket jag är tacksam för. Hennes runda små lår är nämligen snart ett minne blott.

8 kommentarer:

  1. Så vackra de är lichi frukterna! Vi tänker på er o speciellt på lilla T. Styrkekramar till er alla!

    SvaraRadera
  2. sänder många tankar till t och hela familjen. kramar marran.

    SvaraRadera
  3. Det är aldrig kul när barnen är sjuka. Hoppas att hon är på bättringvägen! Skickar en extra tanke att hon snart ska må bättre. Många kramar till er alla. /Emmisi demmisi dolamisamejsan :)

    SvaraRadera
  4. Vi är många som "tänker" på er dessa dagar!

    "Allt förmår vi i Honom som ger oss kraft."

    Love,
    Lisa

    SvaraRadera
  5. skönt att hon kommit in på sjukan, där de kan ta hand om henne. De har ju bland världens bästa sjukvård i Indien (bara man kan betala för sig). Vi "hoppas" att hon blir bra snarast. Kul att ni kommer hem snart, vi håller på och städar iordning ladan åt er :-)

    SvaraRadera
  6. Inte för bloggen!

    Hej ! Hur går det för er och hur mår lilla T, är ni på sjukhuset ? Tänker på er massor.
    Längtar till att få träffa er snart .... ska bli så roligt att ha er här i Jävre :) Noomi pratar ofta om E.
    Jag fick ju jobbet som jag sökte, jag är så glad och tacksamm för det...hitills så trivs jag jätte bra och har underbara jobbar kompisar.

    Tusen kramar till er !
    Anna Fredriksson

    SvaraRadera
  7. Tänker mycket på er nu. Hoppas T är på bättringsvägen. Många styrkekramar / Marran

    SvaraRadera
  8. Nu har det varit tomt här länge nog! Skönt att ni kommer hem imorn och förgyller våra sista dagar! Kram, kram

    SvaraRadera