onsdag 19 maj 2010

Nedräkning


Så konstigt.
Nu är det maj och vår tid i Kolkata går mot sitt slut (för den här gången är det bäst att skriva). Igår gjorde jag min sista stora insats och är nu fullt fokuserad på att flytta (mannen däremot har en stor grej lör-sön). Funderar på vad som ska ned i resväskorna, vad som ska lämnas kvar till kommande och vad som ska ges bort till behövande. Man hinner samla på sig en hel del under ett år. Speciellt när vi fick köpa in ett helt fungerande kök när vi kom...
Just ni sitter jag och funderar på hur det kommer att smaka att dricka ett glas med komjölk. Nu är vi ju vana vid att hälla upp buffelmjölk ur påsar och dricka...
Det blir verkligen spännande att få se Sverige med nya ögon!
Till dig som tänker att du vill bjuda oss på mat i sommar (!) så kan jag meddela att det inte alls behöver vara så komplicerat. Det vi ser fram emot är inte lyxmat utan snarare det mest vardagliga man kan tänka sig! Sitter och fantiserar om falukorv och snabbmakaroner, varmkorv med bröd, köttfärssås och spaghetti, pitépalt, tacos, köttfärspaj, lasagne, grekisk sallad...
På tisdag är vi i Sverige igen! Vi befinner oss i Uppsala ca två veckor för att göra klart allt med vårt hus, besöka bvc en sista gång och träffa familjen rejält. Sen åker vi upp till vår lägenhet i Jävre som vi hyr från 1:a juni! Vilket vi verkligen ser fram emot!!!
Välkomna dit!

8 kommentarer:

  1. Äntligen får vi träffa er snart! Längtar kram storasyster

    SvaraRadera
  2. Oj, vad tiden går fort. Det kändes ju sååå långt att ni skulle vara borta ända till slutet på maj. Men nu är vi här.

    Jag njuter verkligen av våren o att kunna vara ute med Alfred så mycket. Och ha en egen gård att vara på. :) Men inatt fick Alfred feber. Det ska nog repa sig snart.

    Jag o Alfred kommer 14 juni till Pite. Så då kanske vi kommer dit nästan samtidigt. Hör av er när ni är redo att träffas. Förresten... vi har skickat upp alla saker vi fick låna med brorsan. Så det ska vara i Jävre när ni kommer dit. Bad dom lämna det hos dina föräldrar.

    Kram på er så mycket!
    Och välkommen hem till Sverige!

    Lots of love!
    /Matilda

    Ps. Jag sitter o äter en riktig norrländsk bruta! Blir du sugen..? ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Matilda: Oj har du redan fixat upp våra saker, det är ordning på dig!
    Blir faktiskt inte så sugen på en bruta, fast om du har en stump falukorv till så vill jag gärna smaka!
    Har du fått en gåva via vår broder Å?
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. hejhej ida, jag längtar verkligen tills ni kommer upp till jävre jag har längtat efter er jätte mycket!!!
    HA DET GOOOOTTTTT!!!=)=)=)



    ///MALIN=)

    SvaraRadera
  5. Hej på er nu ses vi snart det ska bli jättekul, måste bara berätta att här är det varmt 25 grader snart i en vecka vi njuter varje dag.Hoppas att resan hem går bra ni längtar vääääl hem? ha det bra dom dagar ni har kvar där många kramar från moster

    SvaraRadera
  6. Va! Är du it sugen på bruta? Det är jag jämt. Tyvärr hade jag ingen falukorv till den här gången.

    Ja. Jag fick dina gåva... tack. Har precis tvättat den.

    Kramar till er alla!
    Matilda

    SvaraRadera
  7. och dessvärre går vi precis om varandra! =(
    jag reser imorgon och när jag återvänder är ni i Norrland. så trist - hade hoppats få träffa er.

    SKÖT OM ER MASSOR NU!!!
    och JÄTTEVÄLKOMNA till Sverige!!

    KRAAAAAM

    SvaraRadera
  8. Längtar så jag nästan spricker! Kul att ÄNTLIGEN få träffas igen! Kram

    SvaraRadera