måndag 14 december 2009

Oh happy day!!!










Vilken lycka! Klockan ett idag hände DET. Vi samlade ihop alla barn för ett gemensamt pepparkaks-party. Jag och E hade klätt ut oss till pepparkaksgummor dagen till ära. Tyvärr fick inte T vara någon gumma för vi hittade inga bruna kläder till henne. Därför bestämde vi kort och gott att hon fick föreställa en polkagris! Vilken fest och glädje. Alla barn åt så mycket pepparkaksdeg de bara orkade för att sen bara baka några riktiga pepparkakor innan de tröttnade. Vi mammor fick helt enkelt ta över och baka så att det stod härliga till. Min familj kommer att spara de flesta pepparkakor från vår lott till julafton- därför att vi uppskattar att få med oss en liten del av den svenska julen till Thailand. Med oss kommer vi också att ha en påse julskum som min kära svägerska (och syster!) skickat oss.
Efter allt julbak så fortsatte glädjen att flöda denna dag. Vi bjöd över några kära vänner på en svensk afton! Den extremt fina maten bestod av hårdbröd, hushållsost, scans falukorv, makaroner och buffelmjölk. SÅ komplett en måltid kan bli :-) Jag kommer aldrig att glömma när jag stod i köket och öppnade korvförpackningen. Lukten var som parfym... har ni någon gång tänkt på så härligt gott falukorv luktar?! Jag fick anstränga mig hårt för att inte tjuvsmaka på korven innan den stod på bordet. Jag säger då det- Oh happy day!

4 kommentarer:

  1. Vad fint av er att dela med er av den svenska maten. Ni hade ju lika gärna kunna glupsat i er den själva. Det är stort!!! Ni är ett föredöme då det gäller livsläxan om sådd och skörd.

    SvaraRadera
  2. Josefine och Tomas Azrangmåndag, december 14, 2009

    åååhhh, vilka fantastiska gåvor (E & T) ni har..:) och tomas hälsar "åååå, titta vilka kinder"...=)
    Guds välsignelser!

    SvaraRadera
  3. Oj så långt hår lillan har fått :)
    Du har fått ett mail av oss också!

    *kram

    SvaraRadera
  4. Va mysigt med pepparkaksbak, ni verkar då ha många fina formar,T ser verkligen ut att trivas. Jag tror att ni håller på mer med traditionerna än många här hemma, ex jag.... Ha nu en trevlig resa med mycket avkoppling. Kram fån mormor.

    SvaraRadera