fredag 11 december 2009

Laddar batterierna






Sitter hemma och laddar. Efter lunch ska vi bege oss ut i vimlet av människor. Vi är tre mammor och sex barn som ska hålla koll på varandra på en marknad. Ett av dagens mål är att hitta strösocker, mycket svårt- men inte alltid omöjligt. Ett annat mål är att besöka ett litet ställe som ska ha julpynt! Tänk om vi lyckas hitta lite "julkänslor" i ett hörn på en marknad, det vore kul. Har även som plan att köpa hem lite presentpapper som vi kan ta med till Thailand. Det känns roligare att få slå in sina julklappar i presentpapper än i andra alternativ som plastpåsar och toalettpapper... Men men, att lyckas hitta så här många saker på en enda dag är väldigt mycket begärt här borta. Mest rimligt är att lösa en uppgift per dag i indiska mått mätt, om ens det. Men man får aldrig sluta hoppas!

4 kommentarer:

  1. Hoppas att ni hittar det ni ska! Mitt uppdrag denna fredag är åka till fotografen och ta 1/2 års kort på lilla Esther. Hon ska ha den lilla röda kjolen du säkert kommer ihåg. Den jag köpte på rean då hon låg imagen.

    SvaraRadera
  2. Mimmi och glada barnenfredag, december 11, 2009

    Uppsala 11/12 kl 14.15 vräker snön ner på vår gröna gräsmatta. Nu märks det att det snart är jul och detta är Sverige.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittade nåt julpynt,ha en trevlig helg kram moster.

    SvaraRadera
  4. Mimmi: O ja, en sådan vacker kjol glömmer man inte :-) Men hjälpas- är Esther redan 1/2 år!!! Kära nån... Ni måste uppdatera er blogg så att jag får se henne!!

    Moster: Vi hittade en krubba i form av en kartong-byggsats! Denna ska familjen pyssla ihop julaftonsmorgonen på hotellet i Thailand!
    Sen hittade jag en röd skinnväska!!!!!!!! Vrålsnygg. Har suktat länge efter den och idag så kände jag att jag bara var tvungen.. 100kr och sista exemplaret. Får nog visa en bild..

    SvaraRadera